LOGISTIK- OCH EKONOMIANSVARIG

Logistik- och ekonomiansvarig till snabbväxande bolag

Om oss

The Active Brands Group Scandinavia AB etablerades under 2014 i syfte att öka utbudet av högkvalitativa produkter inom segmenten hälsa, sport och medicin i de nordiska länderna, och därmed bidra till en friskare befolkning. Vi erbjuder ett inspirerande arbete i ett internationellt och innovativt företag med högt i tak. Vi är ett litet men snabbt växande bolag och hoppas att du ska bli en del av vårt härliga team!

 

Om rollen

Du äger hela logistikflödet från ax till limpa. Det innebär ansvar för alla inköp, löpande prognosticering, lagerhållning, utleverans till kund samt fakturering. Du äger även all kommunikation med våra partners för dessa processer inkl. leverantörer, speditörer samt vårt tredjepartslager. Dessutom stöttar du vårt säljteam med löpande information om leveranser och hjälper våra kunder när problem uppstår. Du sköter även den löpande bokföringen och ansvarar för den månatliga ekonomiska rapporteringen. Du blir med denna roll en mycket viktig person i bolaget som kommer driva, utveckla och effektivisera logistikfunktionen samt sköta den ekonomiska administrationen.

 

Om dig

Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande tjänst och god förståelse för hela värdekedjan – från inköp till slutkund. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med alla parter, särskilt tredjepartslager och speditörer. Du har tidigare arbetat med fysiska produkter, gärna FMCG och vet vilka system och strukturer som lämpas för denna typ av produkter. Du har även tidigare erfarenhet av att sköta bokföring och känner dig bekväm med det. Du är systemvan, lättlärd inom IT och har förmågan att se flöden och sammanhang och kan därför obehindrat föra dialog med systemleverantörer. I övrigt är du noggrann, analytisk, och ”tänker i siffor”. Eftersom jobbet delvis handlar om att sätta nya strukturer och rutiner hos en mindre organisation så är du även driven, flexibel och prestigelös. Utmärkta kunskaper i engelska är ett liksom goda färdigheter i MS Excel.

 

Övrig info

- Vi erbjuder en spännande heltidstjänst med goda utvecklingsmöjligheter för rätt kandidat

- Marknadsmässig ersättning

- Tillträde av tjänst: 2018-02-01 eller enligt överenskommelse

 

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Sandra Jönsson på sandra@modeverket.se 

För att söka tjänsten, klicka på  "Ansök".

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför gärna din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!


Placeringsort:
Stockholm
Ansök senast:
2017-11-09

ansök här

Dela denna tjänsten