Mönsterkonstruktör/Utbildare

ACG Nyström AB är en komplett leverantör av maskiner, mjukvaror och tjänster som effektiviserar och kvalitetssäkrar produktion och utvecklingsprocessen av textila produkter. Vi är idag marknadsledande i de nischade branscher vi agerar i och med över 95 år i branschen så vågar vi säga att vi vet vad vi gör och vart vi är på väg. Vi ingår i den familjeägda koncernen ACG Gruppen med bolag i Sverige, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Ukraina samt Kina som tillsammans omsätter ca 380 MSEK.


Arbetsbeskrivning

ACG Nyström söker en support/utbildningsansvarig till vår mönsterkonstruktionsavdelning (CAD) som även aktivt arbetar med vår PLM avdelning gällande konsultation inom textil produktutveckling.

I ovanstående roll så ansvarar du för hela vårt erbjudande i form av tjänster till våra mönsterkonstruktionskunder samt för integrationen mellan vårt CAD och PLM system och tillhörande konsulttjänster. Du arbetar aktivt med våra kunder som i huvudsak finns i Sverige, våra utländska systerbolag samt vår amerikanska leverantör. Huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:

- Support av vårt mönsterkonstruktionssystem GERBER AccuMark (2D samt 3D)

- Utbildning av vårt mönsterkonstruktionssystem GERBER AccuMark (2D samt 3D).

- Utbildning sker hos kund eller i våra egna lokaler.

- Installation, du hjälper aktivt våra kunder med installation och tillhörande teknisk support, här har du aktivt stöd av vår IT avdelning.

- Stötta affärsområdeschef vid försäljning av GERBER AccuMark genom demos etc.

 

Din Profil

Vi söker dig som är utbildad mönsterkonstruktör och har några år i branschen. Du har med största sannolikhet jobbat med någon sorts mönsterkonstruktionssystem (GERBER AccuMark eller Lectra) och även med delar av den textila produktutvecklingsprocessen. Med din erfarenhet inom textil så bidrar du och din kompetens både till våra kunders och vår egen organisations utveckling. Vi tror stenhårt på att jobba i team där alla drar sitt strå till stacken med ett stort individuellt ansvar. Du är en positiv, initiativtagande och flexibel problemlösare med god social kompetens och motiveras av att lösa våra kunders utmaningar.

 

Vi erbjuder dig

Vi kan erbjuda dig ett utvecklande och varierande arbete med stort eget ansvar i ett internationellt företag med högt i tak och korta beslutsvägar där du får stora möjligheter att vara med att påverka.
Vi lever i en föränderlig värld och vi tror därför på ständig utveckling både för företaget och våra anställda. Du som ny i företaget får därför möjlighet att få ta del av ett mentorskapsprogram för att utvecklas och växa in i din nya roll.

 

Är du intresserad?

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Du utgår från vårt kontor i Borås och tjänsten innebär ca 5 resdagar i månaden inom Sverige och ca 1-2 internationella helveckorsresor per år.

I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Helena Wahlgren, helena@modeverket.se 

Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!

 


Placeringsort:
Sverige
Ansök senast:
2017-10-31

ansök här

Dela denna tjänsten