KEY ACCOUNT MANAGER - VELTUFF

VELTUFF har på kort tid växt snabbt inom Europa och är nu i en spännande fas av att vidareutveckla de olika lokala marknaderna. Vi söker därför nu en kommunikativ Key Account Manager som är stark på att presentera och förhandla för att utöka vårt team i Sverige. OM ROLLEN I rollen som Key Account Manager till VELTUFF ligger ditt fokus till 100 % på att leverera i mötet med kunden. Våra mötesbokare ser till att du får rätt möten bokade och vår support ser till att du har allt material du behöver för att lyckas. Ditt jobb är att presentera vårt erbjudande, representera VELTUFF på bästa sätt och att vinna affären. Vi jobbar uteslutande mot slutkunder inom logistik och bygg och vårt sortiment karaktäriseras av mycket hög kvalitet till ett attraktivt pris. DIN PROFIL Vi söker en kommunikativt stark säljare som verkligen älskar att vinna affären och det personliga mötet med kund. Du behöver vara självgående, affärsmässig och ha en hög energi. Vi ser också att du har:- Tidigare erfarenhet av sälj B2B, meriterande om du har bakgrund inom workwear - Produktkunskaper inom funktion och säkerhetskrav från tung workwear är meriterande- Körkort - Goda kunskaper i engelska och svenska ANSÖKAN I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten vänligen kontakta oss på info@modeverket.se För att söka tjänsten, klicka på ansökningslänken. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför gärna din ansökan så snart som möjligt. ABOUT VELTUFF For over 20 years, VELTUFF® has been combining safety with style to provide people with workwear that is truly up to the task. The VELTUFF® range of quality workwear includes clothing, hi-vis garments, safety footwear and gloves, all of which are available in a variety of sizes and styles, and manufactured in line with British and European standards. Delivering safety and style Innovation and attention to detail are significant parts of what makes VELTUFF® a preferred choice for many workers. From the material and thread type through to each individual zip and button, every item of workwear is meticulously designed with features that deliver protection, durability and comfort. So whether you’re working in a warehouse, driving a commercial vehicle or maintaining the railways, VELTUFF® is the brand you can count on.
Sverige
Sista ansökningsdag: 2022-05-31
Läs mer här

BUTIKKSSJEF TILL KONSEPTBUTIKKEN I OSLO - HESTRA

Det internationale famileselskapet HESTRA/Martin Magnusson & Co AB, utvikler og selger hansker innen ski-og friluftshansker, motehansker og yrkeshansker (HESTRA JOB). HESTRA har over 400 modeller i sitt sortiment og det er konseptbutikker i Oslo, Stockholm, København og Gøteborg. Selskapet har ca 60 heltidsansatte i Skandinavia, datterselskaper i USA, Tyskland/Østerrike, Norge og Danmark og agenter, distributører og videreforhandlere i over 40 land. I tillegg til Skandinavia utgjør USA, alpelandene og Japan våre største markeder. Siden 2008 har HESTRA hatt konseptbutikker, en i Stockholm, en i Oslo og deretter 2021 i København og Gøteborg. Butikkonseptets kjerne er å presentere store deler av vårt sortiment av sports- og motehansker i et attraktivt miljø som kjennetegnes av høy kvalitet og personlig service. Som butikksjef blir du en viktig person i vår organisasjon og en naturlig ambassadør for HESTRA i Norge. Du får være med på å utvikle en unik og framgangsrik butikk. Som butikksjef skal du også bygge opp og utvikle det dynamiske teamet som sammen skal drive butikken. Vi tilbyr en stimulerende og utfordrende jobb for et etablert og sterkt varemerke. Vi søker etter en engasjert og ansvarsfull person med flere års erfaring fra butikksalg av merkevarer mote fra en ledende rolle. Erfaring som dekoratør eller kontakter i bransjen er et pluss. Vi ønsker du har en genuin interesse for både sport og mote. I tillegg ha erfaring med innkjøp, lagerhold, bestillinger og oppfølging av vareflyten. Ansvarlig for B2B kundetjenesten på mail. Du behersker Microsoft Office, spesielt i Excel, og har gode kommunikative evner. Relevant økonomiutdanning er en fordel. Din jobb blir å sikre at butikken alltid drives effektivt, og at kunden står i sentrum. Du evner å lede medarbeiderne ved å vise et stort personlig engasjement og gå foran med et godt eksempel ARBEIDSOPPGAVER – EKSEMPLER - Ansvarlig for den daglige driften av butikken og at salgsmålene nås - Se til at butikken er hensiktsmessig bemannet og i perfekt og profesjonell stand - Lede, motivere og inspirere medarbeiderne - Ha personalansvar og delt rekrutteringsansvar - Administrativt oppgaver som lønn og faktura - Rapportere til Retail Manager - Delta på forskjellige eventer, både i butikk og i andre sammenhenger - Delta på salgsmøter For å lykkes i rollen som vår nye butikksjef har du evne til å ta initiativ og fatte egne beslutninger. Du er strukturert og tar ryddighet som en selvfølge. I tillegg proaktiv og flink til å finne løsninger på problemer når de oppstår. Sosial, forretningsorientert og glad i å jobbe med salg er også naturlige egenskaper hos deg. Du har kort og godt det som kreves for å drive og ha ansvar for en butikk sammen med medarbeiderne dine. OM ARBEIDSGIVEREN Design og utvikling skjer på hovedkontoret i Hestra, Sverige. Hanskene utvikles i egne fabrikker og de kjøper selv inn skinn, stoff, fôr og annet materialet. Bedriften har dermed god kontroll over produksjonslinjene og kan dokumentere for høy kvalitet. Flere av selskapets modeller blir gjort for hånd av Europas mest erfarende håndverkere. HESTRA produserer cirka 2,2 millioner par hansker et år. Konsernet har 700 ansatte av hvilke 60 i Skandinavia. Firmaet har datterselskaper i USA samt Tyskland og agenter, distributører og forhandlere i knapt 40 land. Utover Skandinavia er USA, alpelandene og Japan deres største markeder. Eksport står for 70 %. HESTRA produserer og selger flere typer hansker. Ski- og friluftshansker er omsetningsmessig den største delen, fulgt av motehansker og arbeidshansker (HESTRA JOB). HESTRA har over 400 modeller og opp til 30 farger pr modell i sitt sortiment. HISTORIE Familieselskapet Martin Magnusson & Co ble grunnlagt i 1936 og drives idag av tredje og fjerde generasjon Magnusson. Eierne er brødrene Claes og Svante Magnusson sammen med deres sønner Anton (VD), Jonas og Niklas ANSØKAN Ønsker du å søke på stillingen klikk "Ansök Här". Eventuelle spørsmål om stillingen, vennligst ta kontakt med rekrutteringsansvarlige Nina Steen i Modeverket Norge, nina@modeverket.no eller ring Mobil: 90025035 Intervjuer og utvelgelse skjer fortløpende, så sendt søknad og CV så fort som mulig. Vi ser frem til å motta din søknad!
Oslo
Sista ansökningsdag: 2022-06-05
Läs mer här

MÖNSTERKONSTRUKTÖR/DIREKTRIS - TAIGA

TAIGA FÖRSTÄRKER MED YTTERLIGARE EN MÖNSTERKONSTRUKTÖR/DIREKTRIS När Taiga grundades 1982 var det med målsättningen att skapa marknadens bästa arbetskläder för de som arbetar utomhus oavsett väder, miljö eller andra riskfaktorer så som t.ex. ambulans, polis och militär. Sedan dess har vi varit föregångare inom utveckling av funktionella klädsystem för arbete i krävande miljöer. Företaget är familjeägt och har sitt säte i Varberg med 30 anställda och omsätter 130 MSEK. Taiga är inne i en spännande utvecklingsfas och erbjuder nu ett intressant och utvecklingsorienterat jobb för dig som vill jobba i ett bolag där kvalité och hållbarhet är en naturlig del av allt vi gör. Vår arbetsmiljö är starkt lagorienterad och positiv där kunden alltid är i fokus. HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER - Du kommer i nära samarbete med övriga teamet ha ansvar för mönsterkonstruktion, gradering, måttlistor, detaljskisser och specifikationer till tekniska plagg med högt ställda krav på passform och funktion. - Din roll hos oss innebär ett dynamiskt arbete mellan produktutveckling och produktion och du kommer ha löpande kontakt med leverantörerna för att säkerställa att de har rätt underlag i rätt tid. - Du kommer även jobba med specialstorleksunderlag, mönsterunderlag för certifieringar och jobba fram nya tekniska funktionella lösningar. LÄMPLIG BAKGRUND -Relevant utbildning inom mönsterkonstruktion. -Flera års arbetslivserfarenhet inom konfektion, gärna inom funktion och/eller arbetskläder. -Mycket goda kunskaper i databaserad mönsterkonstruktion (meriterande med Gerber). -Goda kunskaper i Illustrator. -Goda kunskaper i Engelska. DU SOM PERSON För att trivas i rollen ser vi gärna att du är ansvarstagande, noggrann, engagerad, positiv och prestigelös. Du är lösningsorienterad och har en flexibel inställning till dina arbetsuppgifter. Ett plus är om du har ett stort intresse för funktionella kläder. KORT OM ARBETET Tillsvidareanställning, heltid. PLACERINGSORTPlaceringsort för tjänsten är på vårt huvudkontor i Varberg.ANSÖKANI denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten vänligen kontakta oss på info@modeverket.se För att söka tjänsten, klicka på "Ansök". Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!
Varberg
Sista ansökningsdag: 2022-05-31
Läs mer här

HEAD OF BRAND MARKETING - BEMZ

About Bemz Bemz is a Stockholm based, global e-commerce company specialising in custom-made design covers and replacement legs for IKEA furniture. With an emphasis on sustainability and conscious consumption, Bemz’ mission is to prolong the life of IKEA furniture in a personalised way. Bemz machine washable covers, are handmade to order in Europe, and are crafted from a consciously curated selection of fabrics.Bemz is undergoing an exciting growth expansion with a focus on digital media, product development and brand collaborations. Bemz is owned by Verdane, a private equity firm that seeks to be the preferred investor and active owner of technology-enabled growth companies in Northern Europe. Role purpose: The Head of Brand Marketing will lead the marketing team and brand awareness strategy. The core focus in addition to people management will include implementing initiatives and the creative execution to increase brand awareness in all key markets, focusing on design, quality and sustainability. Awareness channels include PR, social media, developing brand ambassadors, and partnering with relevant designers/brands. The Head of Marketing will report to the Chief Commercial Officer and will manage the marketing team with three/four direct reports. The role is based in our Stockholm head office, situated next to our Butik & Showroom. Responsibilities: - People management responsibility of marketing team - Increase brand awareness, building high associations with design, quality, and sustainability among our key target consumer groups - Develop and implement our brand strategy across all customer touchpoints and sales channels according to our brand guidelines - Develop the visual creative and product positioning of seasonal launch campaigns in close collaboration with the Product team - Lead the PR strategy in our key markets of Sweden, US and Germany - Build relationships and collaborations with relevant brands, key influencers and designers relevant in each key market - Establish ongoing consumer research to gather insights and listen to feedback - Setting, monitoring and reporting team KPIs, including brand awareness and social media reach Skills and experience required: - University degree level education in Marketing/Communication or equivalent - Relevant communication/PR experience, ideally within e-commerce - 5+ yrs managing marketing team, with proven successful track record- Experience with executing on digital brand strategies, ideally on an international level - An understanding of interiors sector and an interest in keeping up to date with the latest designs and trends - Analytical and data driven - Core competences we look for in all employees include high integrity, collaborative approach, a growth mindset and goal orientated - Our working language is English, so fluency is essential ApplicationIn this recruitment process we are partnering with Modeverket. For any questions related to this vacancy please contact Johan Bertills at johan@modeverket.se. Please apply by clicking the provided link and attaching your CV and application letter in english.Please note that the position may be filled before the application deadline. About the owners Bemz was founded in 2006 by Lesley Pennington, a Canadian born innovator and entrepreneur. In 2015 Verdane invested in the company, to allow for rapid expansion in the global market. Verdane’s core investment strategy is to realise the potential of unlisted assets by being a knowledgeable and active owner. Verdane funds are distinctive in that they can invest in a single company, or in portfolios of companies. In each case, Verdane builds on its expertise and experience to unlock the underlying potential of small- and medium-sized growth companies. The Verdane approach is all about creating value for fast growing companies within software, consumer internet, energy, and high-technology industries. A typical Verdane investment is on a rapid growth trajectory, supported by long-term structural growth trends with technology as a fundamental driver. Verdane is an ambitious and active owner, partnering with management teams and leveraging on extensive experience within specific sectors and broad industrial networks, to help companies sustain and accelerate growth.
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2022-05-29
Läs mer här

PROJECT MANAGER - ICANIWILL

Do you love high energy, fast pace and exceptional colleagues all packed into an inspirational and creative atmosphere? Are you a natural organiser, with an eye for detail? Do you keep everyone around you on track, every project on time and you have experience in a project coordinating role? Then read on and see how YOU can be a part of ICANIWILL. THE ROLE As our Project Manager you will primarily be responsible for campaign and production planning, and you will deliver results by being hands on in the project planning and management and by managing the Creative Team. Your goal is to make sure that we always execute on productions according to plan, with great results, on budget and on time. You will report to the Creative Director and be a part of our in-house Creative Team that produces all our campaigns and visual communication, working daily with photo, video, graphic design, copywriting, and lots more. Teamwork is key at ICIW and as a team we continuously strive to exceed our goals and improve the quality of our content. KEY RESPONSIBILITIES - Campaign planning (manage deliveries, productions, photo samples etc) - Production planning (manage photo shoots, contact with external suppliers and outsourced projects etc) - Lead the Creative Team - Monthly production budget WE BELIEVE THAT YOU: - Are a natural doer who’s not afraid to get hands-on when needed but also able to delegate and lead a small team do deliver excellent results. - Will take initiative and not wait around for someone to tell you what to do as you will be the primary driving force in the Creative Team. - Have at least a few years’ experience in a similar role, having previous experience with campaign planning is a big plus. - Have previously led or managed a team or feel that you're now ready to shoulder that responsibility. - Have great information handling and presentation skills with a good understanding of Power Point/Google Slides and Excel/Google Sheets. - Have great communication skills and can handle communicating with many different people on the daily, both internally and externally. APPLYING In this recruitment process we are partnering with Modeverket. Please apply by clicking the provided link and attaching your CV and application letter in English. For any questions related to this vacancy contact Johan Bertills at johan@modeverket.se. Please note that the position may be filled before the application deadline. WHO WE ARE Welcome to ICANIWILL - We are a fast-growing, online-based sports fashion company creating innovative and functional sportswear for men and women. We work in an inspiring, fast-paced environment where new ideas and personal development is valued highly. At ICANIWILL we believe that an environment with both challenges and support from others is the key to success. Therefore, we take great pride in our company culture and make sure to both work hard together and have a lot of fun along the way.
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2022-05-22
Läs mer här

ART DIRECTOR - BUSNEL

Vi söker en kreativ och modeintresserad Art Director till Busnel, ett livstilsvarumärke med rötter på Frankrikes västkust och över 100 års historia av att leverera högsta tänkbara kvalitet. Som Art Director hos oss blir du en del av ett litet team där du får kreativt handlingsutrymme och möjlighet att påverka varumärkets kommunikation i samråd med vår Creative Director. Vi har precis flyttat in i nya fina lokaler i närheten av Strandvägen i Stockholm. VEM VI SÖKER Vi söker dig som har ett brinnande modeintresse, som förstår Busnel som varumärke och vill vara en del av vår resa i att utveckla varumärket internationellt. Du gillar att få frihet under ansvar, driva ett projekts olika delar, både högt och lågt, och att leverera i tid och med kvalitet. Om du beskriver dig själv som kreativ, driven, prestigelös, team-orienterad och självgående så kommer du passa perfekt in i denna roll. Du har vidare: - En relevant utbildning och goda kunskaper inom Adobe Photoshop/Illustrator - Erfarenhet av att koordinera fotograferingar för kampanjer och web, meriterande om du själv har ett eget fotointresse - Erfarenhet av att på egen hand ta fram digitalt kampanj- och säljmaterial - Goda kunskaper inom svenska och engelska ARBETSUPPGIFTER - Stilistisk input och utveckling av varumärket - Driva och administrera fotograferingar - Layout för säljmaterial, katalog och line sheets - Ta fram kampanjmaterial för social media (FB/IG) - Ta fram presentationer vid behov - Ansvara för uttrycket i showroom - Kreativt bollplank till vår Creative DirectorÖVRIGT Typ av tjänst: Fulltid, tillsvidarePlacering: StockholmTillträde: OmgåendeRapporterar till: COOANSÖKAN I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Johan Bertills (johan@modeverket.se)För att söka tjänsten, klicka på ansökningslänken. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför gärna din ansökan så snart som möjligt.Varmt välkommen med din ansökan! OM FÖRETAGET Busnel etablerade sig i Frankrike för över 100 år sedan med en tydlig vision om att skapa ett livsstilsvarumärke och att arbeta med högsta tänkbara kvalitet på ull. Varumärket kom till Skandinavien på 70-talet och just Skandinavien blev den ledande marknaden mellan decennierna 1970–2000. När Busnel introducerades i Sverige blev den stickade Victoriajackan med gyllene ankarknappar en betydelsefull symbol för den moderna kvinnans genombrott under 70-talet. Fokus då som nu ligger på högkvalitativa, lyxiga tyger och rena silhuetter för den moderna, chica och sofistikerade kvinnan. Vår målsättning är att kombinera det autentiska franska arvet med modeegenskaper av nytänkande och ansvar för hållbarhet i 2000-talet. Med nya ägare sedan 2009 har Busnel fortsatt att växa och fokus är slow fashion fortfarande med högkvalitativ ull. Idag är Busnel ett välkänt varumärke i Skandinavien med en växande position på den europeiska marknaden. Med en unik produktion av de stickade ullstilarna i samma fabrik och med samma leverantör av ull som etablerades 1920 av Monsieur och Madame Busnel på Frankrikes västkust.
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2022-05-22
Läs mer här

COUNTRY MANAGER SWEDEN - CONFIDENTIAL

As an authentic and expanding fashion brand we are operating in several European countries. We believe that the love, passion and devotion we pour into the brand makes us shine and so we are looking for another member to spread this sentiment among our current and future customers in Sweden. The Role - Ambassador in the Swedish market. - Total management of the market - Serve as primary day-to-day liaison with accounts and maintain positive ongoing relationships - Report directly to the headquarter in Europe - Interact & present strategically with upper management - Partner with the planning department to ensure gross margin goals are achieved - Build, manage, and deliver budgets and sales forecasts - Develop and present assortments with strong recommendations - Pre-meeting preparation with those involved to strategize sales opportunities - Lead seasonal and annual sales forecasts through use of analytics, customer information, market trends and business insights. - Sales presentation set up/follow through including meeting agendas and meeting recaps that are proactive and results oriented - Understand competitors’ strengths and weaknesses, finding “white space” opportunities - Monitor and communicate status to accounts and make adjustments to inventory for seasonal orders, extra stock, and special orders - Provide general communication with accounts regarding brand news, mailers, product knowledge Requirements - 5+ years relevant experience in fashion apparel - Fluent in English - Bachelor’s Degree or equivalent experience - Excellent communication, writing and oral skills - Proactive - Highly organised, with time management skills - Independent - Self-motivated and an enthusiastic work approach - Passion for the brandApplicationFor this recruitment process we are partnering with Modeverket. This is a confidential search, full role description and employer will be given to candidates after they’ve signed an NDA. Use the provided link and we'll contact you to schedule an interview. For any questions please contact Johan Bertills, johan@modeverket.se
Sverige
Sista ansökningsdag: 2022-05-29
Läs mer här

PRODUCT DEVELOPER - GLAS SCANDINAVIA

GLAS is a Scandinavian lifestyle brand that designs and sells handmade reading glasses, made from environmentally friendly materials, directly to consumers. Our mission is to take reading glasses from a boring necessity to a fashionable accessory made to your liking, at an affordable price. Founded in Stockholm in 2019, we’ve had an amazing response from our customers and as a result we are now one of Europe’s fastest growing companies. To help us on our journey to change the way people speak and feel about reading glasses, we’re now looking for a Product Developer. Our company language is English, and we’re open to people working remotely. THE ROLE You will be at the centre of our product development and production in a coordinating role, keeping in daily contact with our suppliers and setting our requirements regarding quality, sustainability, ethics and timely deliveries. On top of that you will: - Place and follow up on orders and handle QC for delivered orders. - Provide product specs and feedback to suppliers. - Source new suppliers, delivery options and materials/details. - Follow sales trends and collaborate with Creative Director on assortment strategy - Assist in the purchasing of for example set designs, wholesale POS, and showroom/office decorations WHO YOU ARE We believe that you are passionate about eyewear and accessories, and you like to get involved with every part of the product development and production process. You are driven and self-motivated, able to carry projects on your own. You are flexible, and you thrive in a high-growth entrepreneurial environment. YOUR BACKGROUND - You have experience from a role as product developer, preferably having worked in a coordinating role with both internal and external parties. - Relevant education in fashion design/product development. - Experience from working independently/in small teams. - Experience working in Google Sheets or Microsoft Excel. - Ideally you have previous experience working in a e-com or in a start-up/entrepreneurial environment. APPLYING In this recruitment process we are partnering with Modeverket. For any questions related to this vacancy, please contact Carl-Henrik Mustelin at carl-henrik@modeverket.se Please apply by clicking the provided link and attaching your CV and application letter in English, international candidates please e-mail us at the above provided link. Please note that the position may be filled before the application deadline.
Stockholm / Open to working remotely
Sista ansökningsdag: 2022-05-29
Läs mer här