AREA REPRESENTATIVE HOME - VITRA

Vi erbjuder nu en tjänst med stort eget ansvar i en kreativ miljö med högt i tak tillsammans med trevliga kollegor. Vitra är en av världens främsta designinstitutioner där arkitektur, material och designhistoria speglar bolagets själ. Tack vare all den kunskap som Vitra har samlat under sina drygt 70 år inom design kommer du utbildas inom formgivning och dess historia. Här får man använda sin kreativitet och intresse för design till att inspirera och skapa säljande miljöer hos våra återförsäljare. Du kommer ha stort utrymme till att strukturera ditt arbete och du kommer själv planera för hur målen ska uppnås. Vi förstärker nu vårt team i Stockholm och söker därför en ny resurs till vårt Home team. Vi söker dig som är i början av karriären med ett intresse för försäljning. Vi letar efter en junior säljare som vill vara med och utveckla Vitra och Arteks fortsatta expansion i Sverige. I rollen som Area representative för Home hjälper man till att driva utvecklingen hos befintliga återförsäljare och inredningsarkitekter. Du kommer tillsammans med Head of Home och butikerna att planera utställningar och aktiviteterna för året samt vara butikernas dagliga kontaktperson. En stor del av tjänsten kommer att innebära att utbilda och säkerställa att kunskapsnivån är hög hos våra återförsäljare och därför förväntas du hålla utbildningar för både små och stora grupper, vi tror därför att du trivs med att ta plats och stå inför grupp och hålla presentationer. Arbetet innebär en hel del resande, då våra återförsäljare finns över hela landet men främst i södra Sverige. Vi söker dig är social och tycker om mötet med olika typer av människor. Ingen dag är den andra lik varför behöver du vara flexibel och ha en positiv inställning till att snabbt kunna ställa om. Du kommer ha budget och resultatansvar för de återförsäljare som ligger under ditt ansvar. Vi söker dig som har ett naturligt driv, är innovativ och drivs av att se affärer utvecklas. Du är självgående i försäljningsarbetet samt har förmågan att ställa om mellan snabba arbetsuppgifter och mer långsiktiga. I botten har du en relevant eftergymnasial utbildning och skriver/pratar svenska och engelska obehindrat. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning med tillträde omgående. Grundläggande kvalifikationer - Meriterande är eftergymnasial utbildning inom design, försäljning eller t.ex. ekonomi - Erfarenhet av försäljning inom premiumsegmentet eller närliggande bransch. - B-Körkort är ett krav Då vi hoppas tillsätta tjänsten omgående så önskar vi din ansökan på engelska så snart som möjligt, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du kommer utgå från showroomet på Södermalm i Stockholm och rapportera till Head of home. För mer frågor kring tjänsten är duvälkommen att kontakta Head of Home - Christina Karlevall +46 722 500 607Ansök genom att klicka här
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2021-09-14
Läs mer här

STORE MANAGER - VICTORIA'S SECRET MoS

We currently have an incredible opportunity to head Victoria's Secrets' store in Westfield Mall of Scandinavia. You will lead a team of 15 to deliver best in class customer service.Role OutlineOverall store responsibility to drive sales, customer experience, brand delivery, operational excellence, and Amarla’s high-performance selling culture. Lead initiative to ensure maximum customer satisfaction, associate engagement, productivity, and store profitability in accordance with our corporate/brand goals and operating procedures. Main Responsibilities - Manage the overall store and lead financial growth and P&L results- Lead the sales floor and drive store results through the effective onboarding, coaching, and development of the store team- Deliver top line sales results and growth through business insight to action- Build and grow high performing teams through empowerment and accountability- Lead change through a positive growth mindset- Partner with Headquarters teams to expand the customer pool & enhance $ / FS(Footstep)- Build brand by cultivating customer loyalty and satisfaction- Set VM expectations to brand standards, to ensure brand consistency that impacts the customer experience and maximizes overall business results- Ensure that all store operations are executed with upmost excellence- Inspire team to unlock individual potential for extraordinary individual selling and productivity results, while enhancing associate satisfaction and retention- Spend 80% of time on the sales floor Accountabilities - Sales and budgets- Customer satisfaction and loyalty- High-Performance Selling Culture / Team retention and development- Operational and brand execution excellence Experience - 5-7 years sales experience in high volume stores leading large size multi-level teams- Ability to manage complex priorities with strong management and organizational skills- Outstanding business acumen with strong strategic analytical skills- Capable to access talent, coach, develop and manage performance- Excellent communication skills and demonstrated ability to work collaboratively- Proven ability to conduct effective store walk-through’s APPLICATION INFOIn this recruitment process we are partnering with Modeverket. Please apply by clicking “Ansök". Make sure to attach your resume and cover letter in English.We will handle all applications on a continuous basis, we advise interested candidates with matching competencies to apply as soon as possible. For any questions please contact Modeverket by e-mail at apply@modeverket.se Victoria's Secret, the iconic lingerie brand featuring famous supermodels, is the leading specialty retailer of women’s lingerie, prestige fragrances, body care, accessories, athletic and lounge wear. Amarla is one of the largest boutique retailers operating in Europe and the Middle East.We are a team of over 150 associates operating in over 100 locations, having founded 8 subsidiaries with presence in 11 different countries so far, and existence in both Travel Retail and Local Market Retail Segments. AMARLA’s determination to be the biggest boutique retailer in the world is becoming a reality.
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2021-08-01
Läs mer här

FLAGSHIP STORE MANAGER - TIGER OF SWEDEN

Tiger of Sweden is a Stockholm based fashion house established in 1903. Our heritage is in tailoring, and for more than a century, Tiger of Sweden has stood for style with purpose. We dress people around the world, inspiring them to feel confident on their journey, so that they can make their own mark in life. We are adventurous in our mindset; always hunting for new ideas, new experiences and new ways of looking at things. Equality, openness and fairness are Scandinavian values that we are proud of and that are hard-wired into our company culture. We don't just talk about them. We live by them. Tiger of Sweden's collections encompass men's and women's tailoring, ready-to-wear and accessories. Headquartered in Stockholm, Tiger of Sweden's collections are sold globally, both online and at over 1,200 retail stores. ROLE OUTLINE Tiger of Sweden is searching for a sales driven team player with a positive and problem solving attitude to take on the role of Store Manager for our Flagship Store in Stockholm. As Store Manager it’s important you have a commercial mindset and that you embrace and demonstrate the Tiger of Sweden brand philosophy, communicate and implement the retail strategy & initiatives to support the business and values. MAIN RESPONSIBILITIES - Exceed sales and profit targets - Drive and develop initiatives to optimize performance - Lead and follow up on sales performance, develop and implement initiatives to maximize results - Lead by example and drive the omni channel mindset through everything that you do to create a seamless customer experience - Ensure that the store is efficiently scheduled and staffed by having an effective, motivated team with the right skills and behavior - Provide the brand customer service model, continuously implement ideas to improve the customer experience - Ensure the customer experience and service model is applied in the store - Show team leadership and development BACKGROUND - Proven store management experience with a track record in achieving retail business growth and operational excellence - Excellent team leading abilities and communication skills - Previous experience within affordable luxury clothing brand is preferred - Fluent in English, verbally and written APPLICATION INFO In this recruitment process we are partnering with Modeverket. Please apply by clicking “Ansök". Make sure to attach your resume and cover letter in English. We will handle all applications on a continuous basis, we advise interested candidates with matching competencies to apply as soon as possible. For any questions please contact Modeverket by e-mail at apply@modeverket.se GENERAL Location: Stockholm Start date: Immediate Type of employment: Full time Traveling: 4 days per year
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2021-08-08
Läs mer här

INTERNATIONAL SALES MANAGER - BUSNEL

Till anrika Busnel söker vi en affärsmässig och självgående International Sales Manager med brett internationellt kontaktnät och ett strukturerat arbetssätt. Som International Sales Manager leder du Busnels arbete för att utveckla försäljningen internationellt och du förväntas arbeta både operativt och strategiskt med målet att ta Busnel till nästa nivå! I ROLLEN INGÅR ATT: - Bygga upp och ansvara för distributörsnätverk internationellt - Identifiera och utveckla nya affärsrelationer - Ansvara för att ta fram strategi för expansion internationellt samt operativt ansvara för att implementera strategin - All löpande uppföljning och kontakt med internationella marknader - Leda och implementera marknadsarbete på internationella marknader - Avtalsförhandling med distributörer - Budgetansvar för försäljningen globalt - Medverka på internationella events/mässor - Organisera försäljningsmöten och utbildning för distributörer - Tjänsten kräver resande internationellt VI SER GÄRNA ATT DU: - Har flera års erfarenhet av internationellt försäljningsarbete både mot fysisk retail och inom e-handel, helst från modebranschen - Har erfarenhet från att arbeta i en roll med både operativt och strategiskt ansvar, gärna i en internationell kontext - Har erfarenhet att driva en försäljningsprocess mot distributör från start till finish - Är van att arbeta mot säljmål och trivs med ett självständigt och resultatinriktat arbetssätt - Har ett väl etablerat internationellt nätverk. ANSÖKAN: I denna rekrytering samarbetar vi med vår rekryteringspartner Modeverket. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Johan Bertills (johan@modeverket.se) eller på +46703449344.För att söka tjänsten, klicka på "Ansök".Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt.Välkommen med din ansökan! THE BUSNEL STORY In France 1920, Busnel was created and established by Monsieur and Madame Busnel. Initially by first building their own factory at the west coast of France, possessing their wish to create a lifestyle brand with the highest quality of wool. The fisherman’s sweater became an important trademark and representation for the brand. Busnel also supplied the French army with knitted products, during the second world war between 1939-1945. Thereafter, Anita Falkenberg brought Busnel to Scandinavia. 1970 she established the agency for the brand located in Stockholm, and consequently Scandinavia became the leading market between the decades of 1970-2000. When Anita first introduced Busnel in Sweden, the knitted Victoria Jacket with golden anchor buttons became a significant symbol for the breakthrough of the modern woman during the 70's. Busnel’s heritage is essential, as the focus still lays on high quality, luxury fabrics and clean silhouettes for the chic and sophisticated woman. With intention to combine the authentic French heritage with fashion characteristics of new thinking and responsibility for production standards. In 2009 Anita Falkenberg’s daughter Louise Falkenberg bought Busnel, aiming to carefully rejuvenate the brand. The following years, Busnel has continued to grow and the main focus is still slow fashion and high quality wool that will last a lifetime. Also, Busnel develop and add new qualities and styles every season to complete the collections. Today 2020, Busnel is a well-known brand in Scandinavia, with a growing position on the European market. Uniquely, with a production of the knitted wool styles in the same factory with the same wool supplier that was established 1920 by Monsieur and Madame Busnel at the west coast of France.
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2021-08-29
Läs mer här

TWO DEVELOPERS APPAREL - ACTIVE BRANDS

Til Active Brands merkevare portefølje søker vi etter to produktutviklere for tekstil bekledning. Som del av Development Apparel teamet i Active Brands vil du jobbe med kjente premium merkevarer som Kari Traa, Johaug, Dæhlie, Sweet Protection, Bula og Åsnes.I rollen vil du i samarbeid med designere og lage fremtidens beste sportsklær. Stillingen er ansvarlig for alt av produktutviklingsarbeid, fra første vareprøve til ferdig produkt. Hovedoppgaver i stillingen vil være: - Utvikle tekstilprodukter i henhold til merkevareplattform, produktplan, kolleksjonsplaner og strategier for merkevaren - Lage riskanalyse når nyutvikling påkrever det - Sørge for at produktene utvikles i henhold til gitte prisrammer og ESG mål - Kontroll og kommentering av vareprøver og produksjonsprøver - Spesifisere produkt detaljer i designfilene og tilrettelegge produkter for produksjon - Spesifisere trimming designs og tilrettelegge trim for produksjon - Melde fra om eventuelle problemer som kan forekomme i produksjon - Levere berikende produktinformasjon basert på førstehånds produktkunnskap til salg og markedsavdelingen til gitte deadlines Kvalifikasjoner: - Dokumentert relevant utdanning og minimum 2år relevant arbeidserfaring - Erfaring fra industristrikk og/eller full tapede tekstil produkter er ett pluss - Flytende i engelsk både muntlig og skriftlig. Også fagterminologi - Du forstår at kolleksjonsutvikling er et lagarbeid og gleder deg over resultater du lager sammen med andre - Gode IT kunnskaper. Særlig i programvarene Excel, Illustrator og Indesign Egenskaper: - Du er selvstendig, strukturert og målrettet. Er god på å prioritere, drive og utvikle arbeidet og nå mål og deadlines - Har høy arbeidskapasitet, initiativrik og løsningsorientert - Naturlig lagspiller, tilpassingsdyktig og jobber godt på tvers av avdelinger - Interesse for sport, natur og aktiv livsstil Det er gode muligheter til faglig utvikling i denne stillingen. Fokus på de ulike merkevarene og de forskjellige produktkategoriene gir oss mange spennende utfordringer fremover! Du vil bli en del av et kompetent team av dyktige produktutviklere som brenner for detaljene og som liker å sparre med kolleger om passform, søm tekniske løsninger, fiber og finish. Vi jobber tett med kolleger i Østen og besøker fabrikker for oppfølging. Noe reising må regnes med. AnsøkanØnsker du å søke på stillingen klikk "Ansök Här". Ønsket oppstart i August 2021 om mulig. Intervjuer og utvelgelse skjer fortløpende, så sendt søknad og CV så fort som mulig. Eventuelle spørsmål om stillingen, vennligst ta kontakt med rekrutteringsansvarlige Nina Steen i Modeverket norge, nina@modeverket.no Velkommen med din søknad! Om Active Brands Active Brands AS er et ledende norsk merkevarehus innen sport- og friluftsmarkedet. Merkevareporteføljen består av Dæhlie, Kari Traa, Sweet Protection, Johaug, Åsnes og Bula. Selskapet omsetter for ca 1 200 MNOK, og har om lag 230 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, Voss, Trysil, Gøteborg, København, Helsinki, Denver og Shanghai. Active Brands tar sikte på å bygge sterke merkevarer og være en preferert partner for retailere. Active Brands har høye ambisjoner for vekst med nåværende og fremtidige merkevarer. FSN Capital AS er selskapets hovedaksjonær.
Oslo
Sista ansökningsdag: 2021-08-01
Läs mer här