INKÖPSASSISTENT - KRISS (VIKARIAT)

Kriss är ett väletablerat svenskt varumärke inom dammode, och vi designar sedan 1982 unika och högkvalitativa plagg för den stilsäkra och medvetna kvinnan. Vi säljer idag våra kollektioner via ett eget butiksnät på runt 100 butiker i Skandinavien, Tyskland, Belgien, Schweiz och Österrike, samt via ett växande nät av samarbetspartners. Med mer än 90 % av vår försäljning på export är vi ett internationellt företag, men fortfarande starkt förankrade i vår svenska identitet. Vi söker nu en ambitiös och strukturerad inköpsassistent på vikariat för att förstärka vårt inköpsteam på huvudkontoret i Länna utanför Uppsala.OM ROLLENDina primära arbetsuppgifter kommer att vara:- orderläggning- hantering och avmätning av prover- uppföljning på engelska med leverantörer- arbete i Illustrator- måttlistor VI SÖKER DIG SOM- Har en relevant utbildning som ex. textilekonom, alternativt några års erfarenhet från en liknande tjänst inom inköp eller produktion- Är självgående, strukturerad, effektiv och lösningsorienterad- Har god kommunikativ förmåga och är positiv, prestigelös och värdesätter att arbeta i team- Har en god förståelse för processen från skiss och prover till färdig produkt samt har ett gott öga för produkter inklusive frågor om färg, mönster och passform- Behärskar engelska väl i tal och skriftÖVRIGTPlacering: Länna, viss flexibilitet finns för distansarbete men majoriteten av tiden på plats.Startdatum: Februari 2023 och på minst 12 månader.Du rapporterar till: Ansvarig Design & Inköp ANSÖKANI denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket, Skandinaviens ledande rekryteringsföretag inom mode, sport och livsstil. För mer information om tjänsten vänligen kontakta oss på apply@modeverket.se För att söka tjänsten, klicka på ansökningslänken. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför gärna din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!
Uppsala
Sista ansökningsdag: 2023-02-05
Läs mer här

MÖNSTERKONSTRUKTÖR - HILLEBERG THE TENTMAKER

Vi erbjuder nu en unik möjlighet att få arbeta på ett svenskt familjeföretag med över 50 års historia av att leverera produkter i absoluta världsklass. Hos oss på Hilleberg the Tentmaker är hållbarheten i fokus och vi tar största möjliga hänsyn till miljö och natur. Vår personals välmående och trivsel står högst på agendan. Vi är i en expansiv fas och ser en kraftigt ökande efterfrågan på våra produkter. Vi söker därför en mönsterkonstruktör med tidigare erfarenhet av sömnad, som gärna får dela vårt intresse för friluftsliv och miljö. Tjänsten utgår från vårt huvudkontor på Frösön, Jämtland. ROLLEN Tillsammans med vår produktchef kommer du att arbeta med förbättringar på modeller i befintligt sortiment, främst genom datorbaserad mönsterkonstruktion. I rollen ingår även att synkronisera mönsteruppdateringar med instruktioner för sömnad, montering och kvalitetskontroll samt uppdatera materiallistor. Du kommer även att vara aktiv i att informera våra produktionsenheter om kommande uppdateringar, vara lyhörd för produktionstekniska förbättringsmöjligheter, samt följa upp att förbättringar genomförts som planerat och uppnått önskvärt resultat. VAD VI SÖKER En strukturerad, noggrann och analyserande person som är hantverksmässigt lagd och har ett öga för detaljer. Du måste vara bekväm med att växla mellan att arbeta självständigt och i team. DIN BAKGRUND - Tidigare arbetslivserfarenhet eller utbildning inom mönsterkonstruktion, gärna i Lectra Modaris. - Goda sömnadskunskaper. - Goda kunskaper inom Adobe InDesign/Illustrator. - Goda kunskaper inom svenska och engelska. ANSÖKAN I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket, Skandinaviens ledande rekryteringsföretag inom mode, sport och livsstil. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Johan Bertills, johan@modeverket.se För att söka tjänsten, klicka på ansökningslänken. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför gärna din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! OM FÖRETAGET Hilleberg the Tentmaker AB är ett familjeföretag som i över 50 år har utvecklat, tillverkat och sålt tält av högsta kvalitet. Över hela världen är Hillebergs produkter förstahandsvalet för krävande tältanvändare och professionella äventyrare. Tälten är konstruerade med optimal balans mellan pålitlighet, hanterbarhet, mångsidighet, livslängd, komfort och låg vikt. Alla produkter är utvecklade i Jämtland med den skandinaviska naturen som inspiration, kravställare och test-arena. Huvudkontoret finns på Frösön och härifrån sköter vi bland annat produktutveckling och försäljning inom Europa. Från kontoret i Seattle hanterar vi marknadsföring och marknaderna utanför Europa. Tälten tillverkas i Estland i vår egen fabrik och tillsammans med samarbetspartners. Läs mer på www.hilleberg.com
Frösön, Jämtland
Sista ansökningsdag: 2023-02-05
Läs mer här

SÄLJARE WHOLESALE - COSTER COPENHAGEN/CC HEART

Vi söker nu en säljare till Sverige för Coster Copenhagen/CC Heart som får ett unikt tillfälle att arbeta med två växande märken i ett dynamiskt team med en rolig och varierande vardag. HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER - Införsäljning av samtliga kollektioner samt uppföljning och rapportering - Besök hos existerande kunder och uppsökande av nya kunder - Närvara vid mässor och kollektionsmöten. - Planera, boka och genomföra säljmöten med kunder - Deltagande på modemässor i Köpenhamn och Stockholm - Tjänsten omfattar resande både inom och utanför Sverige DIN PROFIL Du är målmedveten, social, serviceminded och strukturerad Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Du har en bakgrund inom klädbranschen, har du erfarenhet från försäljning wholesale/B2B är detta meriterande Du har körkort ANSÖKANI denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket, Skandinaviens ledande rekryteringsföretag inom mode, sport och livsstil. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Johan Bertills, johan@modeverket.se För att söka tjänsten, klicka på ansökningslänken. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför gärna din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!OM FÖRETAGET Coster Copenhagen är ett internationellt modeföretag med huvudkontor i ett gammalt korsvirkeshus i Humlebäck, Danmark. Vi arbetar med 4 årliga kollektioner samt expresskollektioner. Vår nya satsning är CC Heart som tagit utgångspunkt från vårt tidigare NOOS program på Coster Copenhagen, men som nu blivit ett eget märke.
Sverige
Sista ansökningsdag: 2023-02-12
Läs mer här

AREA SALES MANAGER - ARIAT

Ariat is the largest equestrian performance and lifestyle brand world wide - specializing in equestrian, outdoor, western and workwear segments. With a passion for animals and the outdoors, Ariat is constantly looking to sustainable solutions that benefit both their customers and the planet.To further develop their presence in the region, Ariat are now searching for an Area Sales Manager based in the south/west of Sweden or northern Denmark.KEY RESPONSIBILITIES- To work effectively with existing accounts- To create a network of new accounts with key strategic partners- To assist the Head of Sales EMEA to develop and execute the strategic plan for key accounts within the area- To achieve, and strive to exceed, sales and margin targets- To provide support to retailers to maintain a strong and effective brand presence including appropriate in store merchandising and online presence- To observe the market and feed back to the business all brand relevant and market developments- To work closely with colleagues in Marketing and Product teams to create demand and develop the brand- To develop and maintain strong working relationships with all internal Ariat personnel- To grow the business across all our channels - Equestrian, Western, Country and Work & Safety.WE BELIEVE YOU• Are fluent in English• Have 3+ Years Sales Experience• Have experience working with retail accounts and key accounts• Have a good understanding of brand building and product marketing• Have experience from the Sports, Country/Equestrian or Fashion industries• Understand the Country/Equestrian markets, as this would be an advantage• Have experience with analytics to predict trends and develop marketing and merchandising activity• Previously managed budgets.• Have the flexibility for extensive travel• Know MS Office well, especially Excel• Have excellent skills in Communication , Interpersonal, Time management, Prioritisation, Organisation and planning, Teamwork, Analytical, Presentation and Customer Service• Have a clean valid driving licence and the ability to travel internationally freely, as both are essential APPLICATIONIn this recruitment process we are partnering with Modeverket, Scandinavia's leading recruitment agency within fashion, sports and lifestyle. Please apply by clicking the provided link. Make sure to attach your resume and cover letter in English. We will handle all applications on a continuous basis, we advise interested candidates with matching competencies to apply as soon as possible. For any questions, please contact Johan Bertills at johan@modeverket.se.
South of Sweden or northern Denmark
Sista ansökningsdag: 2023-02-05
Läs mer här