KEY ACCOUNT MANAGER - SHEPHERD OF SWEDEN

”Du är en Key Account Manager som älskar att göra bra affärer och som vill förflytta företagets Exportmarknader in i framtiden” Om tjänsten Passion är en viktig drivkraft bakom alla former av framgång. Vår passion är fårskinn. Eller mer precist, konsten att förädla fårskinnet till härliga tofflor och heminrednigsprodukter som passar till alla i varje hem. Vår ambition framåt är att göra våra produkter ännu mer tillgängliga på fler marknader. Därför söker vi nu en driven och starkt nutidsuppdaterad Key Account Manager. Tjänsten innebär att du blir en del av en mycket drivande säljorganisation som har ambitioner att vara ledande inom segmentet och som mer än något annat vill inspirera människor att älska sina fårskinn- och ullprodukter. Ditt huvudsakliga ansvar som Key Account Manager beskrivs därav så här: - Ansvar för försäljningsplan, prognos och intäktsbudget samt att nå uppsatta mål för specifika kunder på alla exportmarknader. - Ansvar för att tillsammans med agenter på den lokala marknaden utveckla försäljningen hos kunden, vilket innebär utveckling av sortiment, exponering, utbildning och kundevent. - Ansvar för att utveckla marknaden långsiktigt, både gällande volym och lönsamhet samt utveckla relationen med agent och kund. - Ansvar för att ständigt utveckla nya och befintliga kunders försäljning på en föränderlig marknad. - Ansvar för fortlöpande analys av marknaden och utav kund. - Delansvar för kundavtal. - Delansvar avser att säkerställa att innehåll i avtal efterlevs samt att i samråd med ansvarig chef genomföra avtalsförhandling. Kvalifikationer och bakgrund Du är redan idag en bevisat skicklig Key Account Manager med några års erfarenhet av försäljning utav konsumentrelaterade produkter inom retail. Har du dessutom verkat inom branscherna sko, mode, livsstil eller heminredning är det ett extra plus. Vi lägger också vikt vid hur uppdaterad du är kring vilka centrala delar som driver digital handel och marknadsföring på ett effektivt sätt. Vi söker därav följande bakgrund och kvalifikationer: - Några års erfarenhet av Key Account Management B2B mot retail. - Kan påvisa goda försäljningsresultat. - Erfarenhet av både digital och fysisk handel. - Goda språkkunskaper i svenska, engelska och gärna tyska. - God datorvana och erfarenhet av att jobba i olika system. Personliga egenskaper - Högt engagemang och tydligt affärsmannaskap. - Resultatorienterad och målinriktad framtoning. - Drivs starkt av att nå uppsatta mål. - Självgående och ansvarstagande. - Strategisk och långsiktig. - Social och utåtriktad. Kunden i fokus! - Professionell med förmåga att skapa och upprätthålla kundrelationer. - Prestigelös med god samarbetsförmåga. - Noggrann och strukturerad. Placering och tillträde Du utgår från vårt huvudkontor i Svenljunga. I perioder innebär tjänsten mycket resor för att bygga upp relationer med representanter och kunder på den lokala marknaden. Representation på flertalet mässor i uppstarten av varje säsong samt delaktig på kundbesök på den lokala marknaden. Vi vill att du tillträder din tjänst i början av 2020. I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Helena Wahlgren (helena@modeverket.se) För att söka tjänsten, klicka på "Ansök". Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt och senast den 8 november. Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag: 2019-11-08
Läs mer här

COUNTRY MANAGER - BERGANS

Bergans har drivits av engagerade och passionerade yrkesverksamma friluftsentusiaster i mer än 110 år. Vi utvecklar tekniskt högkvalitativa kläder och funktionell friluftsutrustning, och har som mål att inspirera, möjliggöra och dela de bästa naturupplevelserna. Som äkta friluftsmänniskor är vi stolta över att ha den minsta möjliga påverkan på naturen och miljön. Det är därför vi kontinuerligt arbetar för att säkerställa att vår verksamhet är hållbar, så att även kommande generationer också ska kunna njuta av naturen. Vi brinner för vad vi gör och tror på kraften som skapas genom gemenskap, sammanhållning och trygghet. Vi söker därför nu en operativ country manager till Sverige som utgår från Stockholm. Vill du bli en av oss? Om tjänsten- Du är operativt ansvarig för försäljningen i Sverige med tillhörande budgetansvar - Du arbetar med försäljning till befintliga kunder och med uppsökande av nya potentiella kunder - Du har hela Sverige som distrikt - Din kundportfölj består av oberoende utomhus-/skidspecialister, sportkedjebutiker och samarbetspartners - Du arbetar relationsskapande och ger god kundservice - Du skapar ambassadörer bland butiksanställda - Du arbetar med merchandising i butik och i showroom - Du driver aktivt merförsäljning under säsongen - Du arbetar aktivt med mässor och kundaktiviteter - Du gör ekonomiska analyser och bidrar strategiskt till den ekonomiska utvecklingen på distriktet - Tjänsten kräver resande Dina kvalifikationer- Du har flera års erfarenhet från säljarbete wholesale inom sport/outdoor, det är meriterande om du tidigare arbetat med större distrikt/regionsansvar - Du har god förståelse för branschen och ett gediget nätverk bland återförsäljare - Högskoleutbildning eller relevant erfarenhet - Erfaren friluftsperson - B-körkort - Datorkunskap i MS Office - Placering: Stockholm eller närliggande orter Din personlighet - Driven - Affärsmässig - Strategisk - Positiv - Trovärdig och pålitlig - Relationsbyggande - Högpresterande - Kommunikativ - Lösningsorienterad - Självgående Vad vi erbjuder- Konkurrensmässiga villkor - Gedigen introduktion och uppföljning - Trevliga kollegor - God arbetsmiljö - Möjligheten att få arbeta med ett välkänt varumärke AnsökanVår rekryteringspartner för denna rekrytering är Modeverket, för att ansöka tjänsten klicka på "ansök". Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. För mer information om tjänsten kontakta Johan Bertills på johan@modeverket.se.
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2019-10-31
Läs mer här

E-COMMERCE SUPPORT - MNO

VILKA ÄR VI? MnO International AB är ett distributionsföretag inom sport och mode. Bolaget har funnits sen 1997 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Försäljningen är idag till totalt 26 länder, med fokus på Skandinavien. Bolagets filosofi bygger på en stark och långsiktig relation med våra partners, återförsäljare, agenter och producenter, genom en effektiv och professionell organisation och ett starkt engagemang. Vi är ca 70 personer som sitter på 3000kvm med kontor och showrooms i Hammarby Sjöstad. För mer information se www.mno.se. VAD SÖKER VI? I vår digitala satsning så har vi ett antal plattformar för digital försäljning som befinner sig i en tillväxtfas och där vi behöver förstärkning. Som medarbetare på vår e-com avdelning så kommer du arbeta i ett tight team med driften och utvecklingen av våra digitala plattformar, samt arbeta nära resp varumärke internt där det finns en digital närvaro. Du är tillsammans med dina kollegor ansiktet utåt för kundservice- och supportrelaterade frågor. Utöver e-com teamet så ingår du även i ett administrativt teamet och arbetar nära marknadsavd, våra varumärken samt vårt tredjepartslager. Du förväntas vara flexibel, lösningsfokuserad, noggrann och att alltid ha kundupplevelsen i fokus. Du strukturerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och tar ansvar för att arbetet utförs korrekt. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo samt är utåtriktad, social och har god samarbetsförmåga. Vi letar efter någon med stark ansvarskänsla, engagemang och utvecklingsdriv som vill vara med på vår spännande resa! DINA HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER - Första kontakt för kunder i kundserviceärenden, både via mejl och telefon - Ansvarig för generell problemlösning och tekniska problem både internt och externt - Hantering av ordrar, reklamationer, returer och leveranser i våra affärssystem - Följa upp leveranser, utföra utredningar och trouble-shooting samt säkerställa tillhörande ekonomiska transaktioner - Bevaka och följa upp lagersaldon, tillsammans med vår lagerpersonal - Vara delaktig i processen att öka försäljningen och följa upp eventuella returorsaker - Säkerställa hög nivå av kommunikation inom ansvarsområdet DIN PROFIL - God erfarenhet från Kundservice eller liknande administrativt arbete är en förutsättning. Erfarenhet från e-handel/logistik är starkt meriterande. - Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift både på engelska och svenska. Övriga nordiska språk är ett plus. - Du har en analytisk förmåga och öga för detaljer - Du besitter starka administrativa färdigheter och kunskaper i Office - Du är lösningsorienterad och service-minded - Du har vana vid arbete i affärssystem (Microsoft Dynamics NAV är i synnerhet meriterande) - Goda kunskaper inom e-handelsprogrammet Centra samt Klarna är en stor fördel - Erfarenhet och intresse från sport/mode är ett plus! Ange referensnummer: MNO-B2C-1909 Välkommen med din ansökan snarast, då urval sker löpande Vi tar emot ansökan via epost: jobb@mno.se
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2019-11-07
Läs mer här

OFFICE COORDINATOR - MNO INTERNATIONAL

Vi söker nu en Office Coordinator full av glädje och energi. Som Office Coordinator kommer du att ha övergripande ansvar över kontoret och se till att den dagliga driften flyter på. Du kommer vara vår enastående problemlösare med svaret på de flesta praktiska frågor. Rollen innebär bl.a. upphandling av leverantörer, dagliga kontorsrelaterade uppgifter, arrangera kalas, boka resor och se till att vårt kontor är sådär utomordentligt trevligt och välskött! Du kommer även att hjälpa till med administrativa uppgifter framförallt inom ekonomiavdelningen. Som Office Coordinator består dina arbetsuppgifter bland annat av att bemöta besökare och kollegor på ett välkomnande sätt samt sedvanliga arbetsuppgifter såsom posthantering, beställning av varor, inköp av kontorsmaterial, etc. ingår även i dina dagliga rutiner. I din roll arbetar du vidare brett inom olika områden på företaget och är närvarande vid vissa delar av introduktion för nyanställda. Du är det första leendet våra kunder möter och skall leverera förstklassig service för att göra ett bestående intryck. Du säkerställer att alla besökare till kontoret och alla som kontaktar MnO per telefon eller mail alltid ges ett professionellt bemötande. Du är kontaktpersonen för kontoret beträffande receptionen, externa kontakter för kontorsservice, administration av budsändningar, mm. Som person är du organiserad, ansvarstagande och noggrann. Då du jobbar i en serviceinriktad roll i kontakt med både kunder, leverantörer och medarbetare, är det viktigt att du har en positiv och lösningsorienterad attityd. Du förväntas vara proaktiv och trivas med att arbeta i ett högt tempo där du löser stora som små utmaningar. En stor del av arbetet handlar om att se vad som skall göras och bidra till att det dagliga arbetet på kontoret flyter på smidigt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förväntar oss att du är ansvarsfull och ordningsam med en positiv och professionell attityd. Du trivs i en samordnande roll, driver självständigt ditt arbete framåt med fokus på förbättringar samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Vidare tror vi att du är strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta – alltid med en hög servicemedvetenhet. Är du dessutom flexibel, prestigelös och uppskattar en arbetsdag som innefattar en stor variation av uppgifter där du vet hur du skall prioritera. Några av arbetsuppgifterna är: - Ta emot besökare med exceptionell serviceanda - Ta emot inkommande samtal och se till att ärenden besvaras direkt eller kopplas vidare till rätt avdelning via växeln - Se över kontorets samtliga ytor och se till att det är snyggt och städat - Inköp och kartläggning av kommande inköp (kontorsmaterial, möbler etc.) - Fakturering, utbetalningar och enklare administration - Hantering av företagets bilpool - Beställningar och resebokningar - Paketbokningar, beställa bud, taxi mm. - Administrativt arbete (orderregistrering, kundservice, mm) - Ansvara för att kontorsservicen fungerar väl, såsom printrar, kontorsmaterial, postlämning, vidare distribution av varor, telefonlistor, dryck, osv. - Planera events, AW, frukostar och årliga personalfester Din profil: - Slutförd gymnasieutbildning - Vi ser gärna att du har minst ett par års erfarenhet i liknande position - Har vana av administrativa arbetsuppgifter - Du är en utpräglad servicepersonlighet som har ett förtroendeingivande sätt att bemöta kunder och kollegor - Du är en positiv, initiativrik och självgående person som trivs i en dynamisk miljö med ett högt arbetstempo - Du har förmågan att hantera tvära kast och ansvarsfulla uppgifter med kort varsel - Du är självständig och handlingskraftig och ser när saker behöver göras. - Du är initiativrik och kommer med förbättringsförslag vad gäller effektivisering och utveckling av kontorsservicen och de administrativa processerna. - Du är flexibel, prestigelös och van att representera på ett professionellt sätt - Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska - Du har goda datorkunskaper och är trygg i hela Officepaketet Vi erbjuder dig: - En rolig arbetsplats där du är en mycket viktig pusselbit i ett snabbfotat entreprenörsdrivet företag - Frihet under eget ansvar och möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. Arbetstiden är mellan 08:00-17:00, måndag-fredag. Ansökan skickar du till e-postadress: jobb@mno.se Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Victoria Froststen victoria.froststen@mno.se Vi kommer att intervjua löpande så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet. Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vilka är vi? MnO International AB är ett distributionsföretag inom sport och mode. Bolaget har funnits sen 1997 och har sitt huvudkontor i Stockholm, med filialer i Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn och Oslo. Försäljningen är idag till totalt 26 länder, med fokus på Skandinavien. Bolagets filosofi bygger på en stark och långsiktig relation med våra partners, återförsäljare, agenter och producenter, genom en effektiv och professionell organisation och ett starkt engagemang. Vi garanterar utmaning, utveckling och delaktighet! Vi är ca 75 personer som sitter på 3000kvm med kontor och showrooms i Hammarby Sjöstad. För mer information se www.mno.se Körkortskrav B Arbetstider och omfattning Tillsvidare Heltid Ersättning Fast lön Så ansöker du Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@mno.se Referens OM-MNO-1910
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2019-11-07
Läs mer här

CUSTOMER SUPPORT COORDINATOR - UNDER ARMOUR

Under Armour är ett av världens ledande och mest snabbväxande sportvarumärken. Vill du vara en del av att bygga upp Under Armour i Norden? Vi söker nu en medarbetare till Customer Support för Under Armour som ska ingå i vårt back-office team. VILKA ÄR VI? MnO International AB är ett distributionsföretag inom sport och mode. Bolaget har funnits sen 1997 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Försäljningen är idag till totalt 26 länder, med fokus på Skandinavien. Bolagets filosofi bygger på en stark och långsiktig relation med våra partners, återförsäljare, agenter och producenter, genom en effektiv och professionell organisation och ett starkt engagemang. Vi är ca 70 personer som sitter på 3000kvm med kontor och showrooms i Hammarby Sjöstad. För mer information se www.mno.se. VAD SÖKER VI? Som medarbetare på Under Armours Customer Supportavdelning är du en viktig del av relationen med våra kunder och samarbetspartners, samt ett stöd till interna funktioner. Du är en första kontaktperson för varumärkesrelaterade och allmänna frågor, samt agerar som spindeln i nätet för många interna frågor. Du ingår i det administrativa teamet och arbetar nära säljorganisationen och vårt tredjepartslager. Du förväntas vara flexibel, lösningsfokuserad, noggrann och att alltid ha kundupplevelsen i fokus. Du strukturerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och tar ansvar för att arbetet utförs korrekt. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo samt är utåtriktad, social och har god samarbetsförmåga. Vi letar efter någon med stark ansvarskänsla, engagemang och utvecklingsdriv som vill vara med på vår spännande resa! DINA HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER - Första kontakt för kunder och samarbetspartners i kundserviceärenden. - Ansvarig för generell problemlösning internt och externt, och agera som en länk mellan admin och sälj - Hantering av ordrar, reklamationer, returer och leveranser - Uppdatering och underhåll av kunddatabas - Bevaka och följa upp lagersaldon - Säkerställa hög nivå av kommunikation inom ansvarsområdet DIN PROFIL - God erfarenhet från Kundservice eller liknande administrativt arbete är en förutsättning. Erfarenhet från e-handel/logistik är meriterande. - Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift både på engelska och svenska. Övriga nordiska språk är meriterande, speciellt finska. - Du har en analytisk förmåga och öga för detaljer - Starka administrativa skills och kunskaper i Office (främst Excel) - Lösningsorienterad och serviceminded - Du har vana vid arbete i affärssystem (Microsoft Dynamics NAV är i synnerhet meriterande) och allmänt god kunskap inom IT - Erfarenhet och intresse från sport/mode är meriterande Ange referensnummer: MNO-UA-SUP-1909 Välkommen med din ansökan snarast, då urval sker löpande Vi tar emot ansökan via epost: jobb@mno.se
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2019-11-07
Läs mer här