Placeringsort:
Stockholm


Sista ansökningsdag: 2019-11-07

E-COMMERCE SUPPORT - MNO

VILKA ÄR VI?
MnO International AB är ett distributionsföretag inom sport och mode. Bolaget har funnits sen 1997 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Försäljningen är idag till totalt 26 länder, med fokus på Skandinavien. Bolagets filosofi bygger på en stark och långsiktig relation med våra partners, återförsäljare, agenter och producenter, genom en effektiv och professionell organisation och ett starkt engagemang. Vi är ca 70 personer som sitter på 3000kvm med kontor och showrooms i Hammarby Sjöstad. För mer information se www.mno.se.

 

VAD SÖKER VI?

I vår digitala satsning så har vi ett antal plattformar för digital försäljning som befinner sig i en tillväxtfas och där vi behöver förstärkning. Som medarbetare på vår e-com avdelning så kommer du arbeta i ett tight team med driften och utvecklingen av våra digitala plattformar, samt arbeta nära resp varumärke internt där det finns en digital närvaro.

Du är tillsammans med dina kollegor ansiktet utåt för kundservice- och supportrelaterade frågor. Utöver e-com teamet så ingår du även i ett administrativt teamet och arbetar nära marknadsavd, våra varumärken samt vårt tredjepartslager.

Du förväntas vara flexibel, lösningsfokuserad, noggrann och att alltid ha kundupplevelsen i fokus. Du strukturerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och tar ansvar för att arbetet utförs korrekt. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo samt är utåtriktad, social och har god samarbetsförmåga.

Vi letar efter någon med stark ansvarskänsla, engagemang och utvecklingsdriv som vill vara med på vår spännande resa!

 

DINA HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER

- Första kontakt för kunder i kundserviceärenden, både via mejl och telefon

- Ansvarig för generell problemlösning och tekniska problem både internt och externt

- Hantering av ordrar, reklamationer, returer och leveranser i våra affärssystem

- Följa upp leveranser, utföra utredningar och trouble-shooting samt säkerställa tillhörande ekonomiska transaktioner

- Bevaka och följa upp lagersaldon, tillsammans med vår lagerpersonal

- Vara delaktig i processen att öka försäljningen och följa upp eventuella returorsaker

- Säkerställa hög nivå av kommunikation inom ansvarsområdet

 

DIN PROFIL

- God erfarenhet från Kundservice eller liknande administrativt arbete är en förutsättning. Erfarenhet från e-handel/logistik är starkt meriterande.

- Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift både på engelska och svenska. Övriga nordiska språk är ett plus.

- Du har en analytisk förmåga och öga för detaljer

- Du besitter starka administrativa färdigheter och kunskaper i Office

- Du är lösningsorienterad och service-minded

- Du har vana vid arbete i affärssystem (Microsoft Dynamics NAV är i synnerhet meriterande)

- Goda kunskaper inom e-handelsprogrammet Centra samt Klarna är en stor fördel 

- Erfarenhet och intresse från sport/mode är ett plus!

 

Ange referensnummer: MNO-B2C-1909

 

Välkommen med din ansökan snarast, då urval sker löpande

 

Vi tar emot ansökan via epost: jobb@mno.se