Placeringsort:


Sista ansökningsdag: 2019-11-08

KEY ACCOUNT MANAGER - SHEPHERD OF SWEDEN

”Du är en Key Account Manager som älskar att göra bra affärer och som vill förflytta företagets Exportmarknader in i framtiden”

Om tjänsten

Passion är en viktig drivkraft bakom alla former av framgång. Vår passion är fårskinn. Eller mer precist, konsten att förädla fårskinnet till härliga tofflor och heminrednigsprodukter som passar till alla i varje hem. Vår ambition framåt är att göra våra produkter ännu mer tillgängliga på fler marknader. Därför söker vi nu en driven och starkt nutidsuppdaterad Key Account Manager.

Tjänsten innebär att du blir en del av en mycket drivande säljorganisation som har ambitioner att vara ledande inom segmentet och som mer än något annat vill inspirera människor att älska sina fårskinn- och ullprodukter. Ditt huvudsakliga ansvar som Key Account Manager beskrivs därav så här:

- Ansvar för försäljningsplan, prognos och intäktsbudget samt att nå uppsatta mål för specifika kunder på alla exportmarknader.

- Ansvar för att tillsammans med agenter på den lokala marknaden utveckla försäljningen hos kunden, vilket innebär utveckling av sortiment, exponering, utbildning och kundevent.

- Ansvar för att utveckla marknaden långsiktigt, både gällande volym och lönsamhet samt utveckla relationen med agent och kund.

- Ansvar för att ständigt utveckla nya och befintliga kunders försäljning på en föränderlig marknad.

- Ansvar för fortlöpande analys av marknaden och utav kund.

- Delansvar för kundavtal.

- Delansvar avser att säkerställa att innehåll i avtal efterlevs samt att i samråd med ansvarig chef genomföra avtalsförhandling.

Kvalifikationer och bakgrund

Du är redan idag en bevisat skicklig Key Account Manager med några års erfarenhet av försäljning utav konsumentrelaterade produkter inom retail. Har du dessutom verkat inom branscherna sko, mode, livsstil eller heminredning är det ett extra plus. Vi lägger också vikt vid hur uppdaterad du är kring vilka centrala delar som driver digital handel och marknadsföring på ett effektivt sätt. Vi söker därav följande bakgrund och kvalifikationer:

- Några års erfarenhet av Key Account Management B2B mot retail.

- Kan påvisa goda försäljningsresultat.

- Erfarenhet av både digital och fysisk handel.

- Goda språkkunskaper i svenska, engelska och gärna tyska.

- God datorvana och erfarenhet av att jobba i olika system.


Personliga egenskaper

- Högt engagemang och tydligt affärsmannaskap.

- Resultatorienterad och målinriktad framtoning.

- Drivs starkt av att nå uppsatta mål.

- Självgående och ansvarstagande.

- Strategisk och långsiktig.

- Social och utåtriktad. Kunden i fokus!

- Professionell med förmåga att skapa och upprätthålla kundrelationer.

- Prestigelös med god samarbetsförmåga.

- Noggrann och strukturerad. 

 

Placering och tillträde

Du utgår från vårt huvudkontor i Svenljunga. I perioder innebär tjänsten mycket resor för att bygga upp relationer med representanter och kunder på den lokala marknaden. Representation på flertalet mässor i uppstarten av varje säsong samt delaktig på kundbesök på den lokala marknaden.

Vi vill att du tillträder din tjänst i början av 2020.

I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Helena Wahlgren (helena@modeverket.se)

För att söka tjänsten, klicka på  "Ansök".

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt och senast den 8 november.

Välkommen med din ansökan!