MARKNADSANSVARIG - HOLDIT

I rollen som Marknadsansvarig tar du både ett strategiskt och operativt ansvar. Det gäller för Holdits kommunikation, varumärkesbyggnad, profilering, budskap och marknadsföringsaktiviteter, samtidigt som du bidrar till vår grafiska produktion av marknadsmaterial. Vi söker dig med ett starkt driv som vill vara med och nå nya nivåer med oss. Holdit är ett snabbt växande varumärke med sina rötter i Varberg, ett stenkast från järnvägsstationen. Våra produkter är ett resultat av våra tankar och visioner som bygger på en genuin och hängiven passion för hantverk. Med detta kommer även engagemang för att ständigt utveckla vårt dagliga arbete till det bättre. Vi är ett entreprenörsdrivet företag och vi lever efter fyra kärnvärden; flexibel, snabb, pålitlig och inspirerande. Dessa värden genomsyrar vår vardag och driver oss framåt. Holdit ingår i Proove AB www.holdit.com Arbetsuppgifter - Strategi, planering och genomförande av marknadsaktiviteter för att driva försäljningen. - Ansvar för att vara med att skapa innehåll för webb och sociala medier. - Ansvar för att stötta säljteamet med säljmaterial och effektiv marknadsföring. - Upphandling av byråtjänster/marknadsrelaterade konsulttjänster. - Ansvar för marknadsbudget och nyckeltal. - Personalansvar för marknadsavdelningen. - Tillsammans med AOC och ledningsgrupp arbeta med strategisk affärsutveckling. Din bakgrund/profil Som person har du erfarenhet och känsla för grafisk design, bildhantering och copy-writing. Du är en tydlig kommunikatör som gillar att arbeta både strategiskt och operativt med ett helhetsansvar. Som ledare är du trygg och prestigelös och tar ansvar för marknadsavdelnings alla områden. Struktur, ordning och reda är självklart i ditt sätt att arbeta. Du är initiativrik och kreativ samtidigt som du starkt värdesätter team-work. - Akademisk utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller motsvarande. - Erfarenhet av strategisk, taktisk och operativ marknadsföring. - God förståelse för hur man bedriver marknadsföring för att stötta en försäljningsavdelning. - Erfarenhet av omni channel och modern digital marknadsföring. - Dokumenterad erfarenhet och kunskaper av Adobe In Design och Photoshop. - Goda kompetenser inom E-handel och webbkommunikation. - Gärna ledarerfarenhet, men definitiv ledarpotential. Ansökan och kontakt Placering: Holdits HK i Varberg I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Helena Wahlgren (helena@modeverket.se) För att söka tjänsten, klicka på "Ansök". Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt och senast den 23 december. Välkommen med din ansökan!
Sverige
Sista ansökningsdag: 2019-12-23
Läs mer här

MARKNADSKOORDINATOR - UNDER ARMOUR

MnO International AB är ett distributionsföretag inom sport och mode. Bolaget har funnits sen 1997 och har sitt huvudkontor i Stockholm, med filialer i Göteborg, Helsingfors, Oslo och Köpenhamn. Försäljningen är idag till totalt 26 länder, med fokus på Skandinavien. Bolagets filosofi bygger på en stark och långsiktig relation med våra partners, återförsäljare, agenter och producenter, genom en effektiv och professionell organisation och ett starkt engagemang. Vi är ca 75 personer och huvudkontoret på 3000kvm med kontor och showrooms ligger i Hammarby Sjöstad. För mer information se www.mno.se. Under Armour är ett av världens ledande och mest snabbväxande sportvarumärken. Vill du vara en del av att fortsätta bygga upp och utveckla Under Armour i Norden? MnO söker nu en vass marknadskoordinator att ansvara för marknadsföringen i Norge, Finland, Danmark. Vem är du?Du har en mycket god samarbetsförmåga. I rollen arbetar du dagligen tätt tillsammans med vårt säljteam, marknadsteam och våra nyckelkunder. Du är skicklig på att prioritera och trivs med ett högt tempo.Det krävs att du är driven och strukturerad i ditt arbete då det ofta är många saker på gång. En viss känsla och intresse för marknadstrender, nya kommunikationskanaler och innovationer. Din BakgrundVi vill att du har: - En utbildning inom ekonomi/marknad- Minst 2-3 års erfarenhet från arbete inom marknadsföringÄr du dessutom sport och träningsintresserad eller har du erfarenhet från de Nordiska länderna så är det en fördel. Annars krävs att du är hungrig på att lära dig och snabbt tar in ny information. Arbetsuppgifter- Skapa kampanjer tillsammans med Key Accounts i våra Nordiska grannländer. Planera, implementera och följa upp.- Arbeta efter riktlinjer från UA. Rapportera och presentera kontinuerligt- Budgetansvar: planering, fördelning och uppföljning- Skapa lokalt content för Norden - 8-10 resdagar per halvår (inom Norden alt AMS)- Hantera ambassadörsteam: förhandla, utvärdera och optimera samarbeten- Tillsammans med Visual Merchandiser planera och implementera butikskampanjer- Växa nyckelkategorier- Utveckla och skapa nya samarbeten - Du rapporterar till Nordisk Marknadschef Detta erbjuder vi- Du blir en del av ett tight team som trivs som har kul på jobbet- Chansen att jobba med ett spännande varumärke i internationell miljö- Intressanta samarbeten och kontaktytor- Möjlighet till kreativitet och att växa med ett starkt varumärke Arbetstider och omfattningTillsvidareHeltid ErsättningFast lön Så ansöker duAnsökan skickas till e-postadress: jobb@mno.se FöretagMNO International AB ReferensUAEXPMARK-2019-3
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2019-12-23
Läs mer här

INKÖPS- OCH PRODUKTIONSCHEF - REVOLUTIONRACE

RevolutionRace söker en Inköps- och Produktionschef som brinner för sport och funktion. Vi ser att du har en gedigen bakgrund inom inköp och produktion. Vi erbjuder en härlig, nytänkande och spännande arbetsplats där varje dag är unik. Som Inköps- och Produktionschef ingår du i ett tajt team av design, inköp och sälj. Hos RR ansvarar du även för sourcing och framtagning av produkter i nära samarbete med designgruppen. Du säkrar att respektive produkt är rätt avseende pris, sortiment och material. Du kommer bland annat medverka till att bygga långsiktiga relationer med nya och gamla leverantörer. I arbetet ingår även sourcing av nya leverantörer och prisförhandlingar. I din uppgift ingår det att tillsammans med övriga teamet vara uppdaterad på miljöfrågor och gällande lagar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Ansvara för hela produktions/inköpsprocessen från idé till färdig produkt.- Ansvara för att implementera processer, strukturer och riktlinjer inom RR vad gäller kvalitetssäkring och uppföljning.- Analys, marknads- konkurrent- och prisjämförelser.- Upprätta inköpsbudgetar, prognoser och lönsamhetsuppföljningar.- Utveckla rutiner och rapporter som stödjer inköpsaffären mot uppsatta mål.- Driva strategiskt förhandlings- och inköpsarbete.- Involverad i sortimentsplaneringen tillsammans med design.- Kvalitetstesta produkterna så att dom håller kvalitetsstandard.- Utvärdering, utveckling och kvalificering av nya och befintliga leverantörer.- Produktions/inköpsresor.Din kompetens: Vi söker dig som utöver inköpsinriktad högskoleutbildning har många års erfarenhet inom inköp och produktion av sport/funktion eller teknisk konfektion. Du bör ha minst 3 års erfarenhet av inköps-/produktionsarbete. Din bakgrund och profil: - Du är sport/friluftsintresserad och har en stark känsla för kvalitet, funktion, material och design.- Positiv och utåtriktad, har en bra känsla för siffror, är driven av att göra goda affärer och ser helheten.- Självgående och brinner för att ta fram de bästa produkterna.- Van att arbeta självständigt utifrån en budget.- Driven, kreativ och tar egna initiativ.- Noggrann, självständig och prestigelös.- Har lätt för att kommunicera och samarbeta med kollegor och övriga team.- God kunskap i engelska och svenska i såväl i tal som skrift är ett krav. Om företaget Revolutionrace är ett D2C inom funktionskläder, det grundades 2014 av Pernilla och Niclas Nyrensten. Idén till varumärket föddes på en vandring till Everest base camp, då de inte kunde hitta vandringskläder med bra passform i hög kvalitet till rimliga priser. Största produktsegmentet ligger idag inom outdoor men RR gör även kläder för alpint, träning och urban/lifestyle. Grunden i alla produkter är funktionalitet för utomhusbruk och stor vikt läggs på kvalitet och passform. På huvudkontoret i centrala Borås arbetar idag ca 40 personer, varav 6 personer inom produkt/inköp. Revolutionrace säljer till 25 länder via egna webshoppar och planerar en USA-lansering under 2020. Revolutionrace är ett ungt bolag med höga tillväxtplaner, man måste trivas att jobba i en entreprenöriell miljö med högt tempo! www.revolutionrace.seAnsökan och kontakt: Placering: Borås HK Denna tjänst är en tillsvidare anställning med tillträde så snart som möjligt. I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Helena Wahlgren (helena@modeverket.se) För att söka tjänsten, klicka på "Ansök". Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt och senast den 23 december. Välkommen med din ansökan!
Borås
Sista ansökningsdag: 2019-12-23
Läs mer här

BRAND SALES COORDINATOR FOR SAUCONY NORDICS

Har du en passion för en aktiv livsstil, högt tempo och att leverera marknadens bästa service? Lever du stundtals i dina löparskor, vill arbeta med din hobby och samtidigt ta Saucony till nästa nivå? I rollen som Brand Sales Coordinator blir du en del av ett starkt team som ansvarar för att göra kundupplevelsen till något utöver det vanliga i ett företag med anrik historia och blir en del av en tillväxtresa i Norden. Rollen kommer ha ett särskilt fokus på de internationella marknaderna där Finland och Danmark är de största exportländerna. Om företaget Gerisale är med sina ca 1000 återförsäljare en erkänd distributör i Norden inom sport, mode och livsstil med varumärket Saucony. Saucony grundades 1898 i Pennsylvania, USA, och är världens äldsta varumärke med fokus på löpning. Familjeföretaget Gerisale introducerade Saucony till Sverige 1979 i samband med det allra första Stockholm Maraton och har under decennier haft samarbeten med ledande lopp och atleter över hela Norden. Som livsstilsföretag är träning en naturlig del av företagets profil, vi vill inspirera våra kunder och partners till att bli mer aktiva och du kommer att ingå i ett team av aktiva människor som är experter inom sina respektive områden. Som en del av teamet får du möjligheten att få utlopp för ditt löpintresse genom att testa produkterna, genom att delta i något av de löpevenemang som Gerisale sponsrar över hela Norden eller genom att delta på lunchträningar. Vi växer nu kraftigt och behöver därför ett starkt tillskott till vårt dedikerade team på Lidingö. Om tjänsten Tjänsten som Brand Sales Coordinator är företagets främsta ansikte utåt mot återförsäljare, konsumenter och leverantörer. I rollen ger du kunden snabb och korrekt information kring order, leveranser, produktnyheter med mera. Du kommer arbeta i moderna affärssystem, B2B-plattformar, EDI-system och sociala mediekanaler för att säkerställa kundnöjdhet och precision genom hela köpupplevelsen. I takt med att företaget växer kommer du ha möjlighet till utökat ansvar och får i denna befattning vara med och bygga upp ett företag med stark tillväxt i en stimulerande bransch med bra framtidsmöjligheter. En viktig del av vår tillväxt ligger utanför Sverige, framförallt i Finland och Danmark, och du kommer arbeta med kunder och team på dessa marknader. Arbetsuppgifter - Upprätthålla högsta servicegrad och konstruktiv dialog med B2B-kunder och konsumenter gällande service- och produktärenden - Vara ansvarig motpart till samarbetspartners inköpsavdelningar på nordens ledande aktörer inom sport och mode - Koordinera ärenden till återförsäljare och säljteam såsom order, leveranser, försäljningsstatistik, reklamationer och produkt- och marknadsföringsrelaterade ärenden - Hantera och sammanställa statistik och data inom försäljning och sortiment - Utveckla och underhålla kundplattformar ex. B2B-portaler, sociala media - Medverka till kontinuerlig utveckling av rutiner och processer - Delta i utvecklingsprojekt inom IT, försäljning, marknad och ekonomi Din profil - Relevant utbildning, KY/YH, gymnasieekonom eller motsvarande, gärna med inriktning mot ekonomi - Flerårig erfarenhet från kundtjänst, sälj och/eller kundreskontra - Intresse av att vara en del av en liten familjär arbetsplats med tydlig identitet, sunda värderingar och sportfokus - Förmågan att ta egna initiativ, har ett entreprenöriellt driv, viljan att växa och utvecklas. - Är van vid daglig kundkontakt med hög servicegrad - Noggrann och strukturerad, klarar av att koordinera flera arbetsspår samtidigt - Flexibel, kan rycka in när och där det behövs, även i andra uppgifter i företaget - Behärskar engelska väl Det är meriterande om du har - God förståelse för de nordiska språken, finska är starkt meriterande- Erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV eller liknande ERP-system - Arbetslivserfarenhet från varumärkesleverantörer inom sport-, sko- och mode eller från detaljhandeln- Erfarenhet av att arbeta med kundreskontra och har förståelse för ekonomiarbete Placering och tillträde - Position: Brand Sales Coordinator - Direktrapporterande till VD - Start: Omgående/Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Uppskattad arbetstid: 40h/v (ibland viss övertid) - Placering: LidingöAnsökan I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Carolina Henning (carolina@modeverket.se) För att söka tjänsten, klicka på "Ansök". Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt och senast den 5 januari. Välkommen med din ansökan! www.gerisale.se / www.saucony.com / @sauconysverige / @sauconyorigs
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2020-01-05
Läs mer här

BUTIKSCHEF - JORDNÄRA

Jordnära är ett svenskt klädmärke med bas på Gotland. Jordnäras vision är att skapa miljövänliga kläder med lång hållbarhet. Våra tyger och plagg tillverkas i Sverige och i våra baltiska grannländer. www.jordnara.com Vill du vara den som vidareutvecklar vår Stockholmsbutik och vår webbshop? Är du intresserad av ekologiskt och hållbart mode och har lång erfarenhet av butikshandel/kläder? Sök tjänsten som Butikschef hos oss! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för den dagliga driften av butiken Ansvara för försäljning, omsättning och lager Ansvara för utveckling och uppdatering av vår webbshop Ansvara för vår kommunikation i butik och på sociala medier Planering av kampanjer och utskick till våra kunder Ansvara för schemaläggning och personaladministration Alla i butiken förekommande uppgifter Dina egenskaper: Du brinner för hållbart mode och gillar våra kläder Du gillar att ta mycket ansvar och att arbeta självständigt Du älskar att serva kunder och att sälja och har erfarenhet av butikshandel/kläder Du har goda datakunskaper och är bra på att kommunicera Du har någon textilutbildning i botten eller motsvarande erfarenhet Utbildning inom ekonomi/handel/mode är meriterande Du är noggrann, ordningssam och strukturerad Du har en positiv inställning och god samarbetsförmåga Ansökan och kontakt: I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Helena Wahlgren (helena@modeverket.se) För att söka tjänsten, klicka på "Ansök". Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt och senast den 15 december. Välkommen med din ansökan!
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2019-12-16
Läs mer här

CUSTOMER MARKETING NORWAY - GARMIN

Built to last. Three simple words that describe our products, our company, our culture…our future. As a leading, worldwide provider of navigation, we are committed to making superior products for automotive, aviation, marine, outdoor and sports that are an essential part of our customers’ lives. Our focus is on developing, designing and supporting superior products. Our advanced technology promotes performance, safety and ease of use in every market we serve. That makes us an engineering and technology company with a keen focus on recruiting talent in those fields. But the same vertical integration business model that keeps all design and manufacturing processes in-house also gives us the incentive to hire top performers from different backgrounds, including operations, finance and accounting, information technology, sales, marketing and communications. Garmin Nordic is responsible for the markets in Sweden, Denmark, Norway and Finland with a turnover of €125 million. We are a part of the global Garmin Ltd and our Norwegian office is located in Dilling, Moss. We are now hiring a Customer Marketing with focus on Outdoor, Sports, Automotive and Marine for the Norwegian market. As Customer Marketing your main responsibilities will be: - Work closely with managers in the different segments, product marketing and consumer marketing to develop integrated customer specific marketing plans - Managing the dedicated coop budget together with local managers - Execute and customize a marketing strategy for defined customer - In close collaboration with the managers and act as the local sales representative when planning local activities with pan-Nordic customers - Responsible for ensuring all retailers.com sites are regularly updated and represent Garmin brand according to guidelines. - Own the development, tactics and management of tradeshows and fairs in close collaboration with sales team. - Influence the sales and marketing initiatives and brand messaging by bridging the internal business vision with the strategic goals established for each retail partner. Responsible for coordination and development of sell in presentation during launch time. - Work closely with the Nordic team, with an international understanding and communicate out in the local market - Responsible for reviewing and providing analysis regarding retailer specific promotional programs. - Analyze and understand the segment and its key players and brands to provide insights into consumer needs, behavior, and the consumer lifecycle. - Assist upon request from consumer marketing on events or sponsorship activities, including maintenance of ambassadors. - Lead the effort to ensure each customer and their staff has acceptable knowledge of Garmin products. Plan for training programs. Qualifications - Degree in marketing, sales or another related field. - Proven results in marketing and sales - Knowledge and talent of retail and retail marketing - Knowledge in e-tailing and digital consumer behavior is a bonus - Structured and efficient approach with excellent implementation skills - Lead with coaching skills, ability to communicate your knowledge, build and motivate others - Future mindset with commercial knowledge and insight in relevant business areas and the transformations - Excellent time management and project management skills. - Excellent verbal, written and presentation skills in Norwegian and English - Competent with MS Office and other software packages. About you Your personality is important to us, we are looking for someone who is a good communicator, has a good sense of humor and can see the importance of working as a team. Understand Nordic and International cultural differences. Be a team player, eager to learn and teach your knowledge to others internally as well as external partners. Be hands-on to improve and implement updated market strategies, motivate, guide and take natural initiative. At Garmin, we have a philosophy that says “Best idea wins” which means that we are prestige less in our attitude to others. Our benefits, designed to lead an evolving marketplace, support innovation and encourage a healthy balance between work and life, keep us competitive and allow our associates to make their own decisions about their well-being and future. Application For this recruitment process we are partnering with Modeverket. Please apply by clicking "Ansök". For questions regarding this role or your application please contact recruiter Nina Steen at nina@modeverket.no or by phone on +47 9002503 Please note that the position may be filled before the application deadline.
Norge
Sista ansökningsdag: 2019-12-22
Läs mer här

DRIVEN BUTIKSCHEF - SKOMAN

Skoman är en framgångsrik privat skokedja med sortiment till hela familjen, bra butikslägen, höga ambitioner och strävan att utvecklas.Vi söker en butikschef till vår butik i Nacka Forum, vår kanske viktigaste butik. Retail är relativt utmanande idag men vi tror samtidigt på stora möjligheter med fysisk detaljhandel, i kombination med den digitala resa vi på Skoman påbörjat. Som butikschef måste du vara relativt ”komplett” och verkligen brinna för ditt arbete och ”din” butik. Älska försäljning och kundmöten, ha ett bra öga för exponering och att få med sig personalen. Att hitta det där lite extra som gör att butiken når sina mål och kanske överträffar dom. Vår butik är välbesökt med över 20.000 besökare/ månad, har många återkommande kunder, bra renommé från både kunder och leverantörer. Som arbetsgivare servar vi genom vårt huvudkontor/centrallager med varupåfyllning, administration och utveckling. För den dagligen driften ansvarar du som butikschef. Du måste vara en förebild i ditt agerande och i din entusiasm. Du behöver se helheten, vad som är bra för gruppen samtidigt som du är lite tävlingsinriktad och ha en klar bild vad som krävs för att vi skall lyckas. Vi behöver en person som vill och kan satsa helhjärtat på detta för ett tag framåt. Vi tror att du är en öppen och ganska enkel person. Gillar mode och trender i allmänhet. Ha en stor flexibilitet, lätt för att ”se saker” – vi kan kalla det för ett ”entreprenörskap ”. Erfarenhet av liknande tjänst sedan tidigare är ett krav men din inställning kommer vara viktigast! Ansökan och frågor om tjänsten skickas till jobb@skoman.se. Martin Hillman, VD på Skoman, står till förfogande vid frågor. Varmt välkommen med din ansökan!
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2019-12-08
Läs mer här