SALES REPRESENTATIVE - RUT & CIRCLE

MnO International AB är ett distributionsföretag inom sport och mode, som grundades 1997 med huvudkontor i Stockholm. Vi har idag försäljning till totalt 26 länder, med fokus på Skandinavien. Bolagets filosofi bygger på att vi vill ha en stark och långsiktig relation med våra partners, återförsäljare, agenter och producenter, genom en effektiv och professionell organisation. Vi är omkring 75 personer som sitter på ett 3 000 kvm stort kontor och showroom:s i Hammarby Sjöstad.För mer information om MnO som bolag, besök gärna www.MnO.se OM RUT & CIRCLE Rut & Circle är ett svenskt varumärke som grundades 2007. Vi skapar prisvärda kläder, inspirerade av dem senaste internationella trenderna - Med fokus på att kunna representera den moderna kvinnan i varje skede av sitt liv. Våra kollektioner inkluderar ett brett utbud av kläder för varje tillfälle, från t-shirt och jeans till klänningar för utekvällar på stan. Besök oss gärna på www.rutandcircle.com eller spana in oss på www.instagram.com/rutandcircle/ ARBETSUPPGIFTER Som säljare på Rut & Circle kommer du att ansvara för att aktivt serva och fördjupa samarbeten med våra befintliga kunder, samt hitta möjligheter och skapa starka relationer med nya potentiella kunder. Du förväntas vara flexibel och styra hela försäljningsprocessen, dvs. planering, bokning av möten med kund och ansvar för fyra införsäljningar per år. Du kommer att följa upp försäljningen med dina kunder för att maximera resultat, samt bygga vidare på ett långsiktigt samarbete. Eftersom du har ett tydligt resultatansvar, krävs det att du som person gillar att jobba mot högt uppsatta mål. Planering och upprättande av försäljningsbudget, samt löpande uppföljningar, analyser och rapportering av resultat kommer att vara en viktig del av arbetet. Tjänsten utgår från huvudkontoret i Stockholm, men du kommer under införsäljningsperioder att resa i Sverige. Som säljare för Rut & Circle kommer du att vara en betydelsefull person i teamet och en ambassadör för varumärket mot alla våra kunder och samarbetspartners. Vi ser därför att det är viktigt att du som person identifierar dig med Rut & Circle och med våra värderingar. Vi ser också ett värde i att du har förståselse för försäljning och det kommersiella. PERSONLIGA EGENSKAPER- Du brinner för försäljning och är målinriktad- Du gillar att resa och har lätt att skapa relationer- Du tar egna initiativ- Du trivs i en miljö med högt tempo och mycket eget ansvar- Du är driven, social och positiv som person KVALIFIKATIONER- Du har relevant arbetslivserfarenhet- Du kan tala och skriva engelska obehindrat- Det är meriterande om du har ett kontaktnät i modebranschen- B-körkort är ett krav! Skicka in ditt CV och ett personligt brev till jobb@mno.se senast den 22 februari 2020. För eventuella frågor kring tjänsten kontakta ansvarig chef – Karin Axelsson på karin.axelsson@mno.se Vi ser fram emot din ansökan!
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2020-02-22
Läs mer här

PRODUKTIONS- & INKÖPSASSISTENT – RUT & CIRCLE

MnO International AB är ett distributionsföretag inom sport och mode, som grundades 1997 med huvudkontor i Stockholm. Vi har idag försäljning till totalt 26 länder, med fokus på Skandinavien. Bolagets filosofi bygger på att vi vill ha en stark och långsiktig relation med våra partners, återförsäljare, agenter och producenter, genom en effektiv och professionell organisation. Vi är ca 85 personer som sitter på 3 000 kvm stort kontor och showroom:s i Hammarby Sjöstad. För mer information om MnO som bolag, besök gärna www.MnO.seOM RUT & CIRCLE Rut & Circle är ett svenskt varumärke som grundades 2007. Vi skapar prisvärda kläder, inspirerade av dem senaste internationella trenderna - Med fokus på att kunna representera den moderna kvinnan i varje skede av sitt liv. Våra kollektioner inkluderar ett brett utbud av kläder för varje tillfälle, från t-shirt och jeans till klänningar för utekvällar på stan. Besök oss gärna på www.rutandcircle.com eller spana in oss på www.instagram.com/rutandcircle/ARBETSUPPGIFTER Vi söker en målmedveten teamplayer till vårt produktionskontor. Vi ser gärna att du har en stark vilja att utveckla dina egna och teamets förutsättningar för att säkerställa och ständigt höja kvalitetsnivån. Du drivs av ett starkt intresse för textil och produktion. Som person är du organiserad och en problemlösare. Eftersom rollen innebär mycket samarbete och samverkan är det viktigt att du tycker om att arbeta i team. Tillsammans utvecklar vi kollektioner med målsättning att driva varumärket framåt. Arbetsplatsen är dynamisk, fartfylld och kreativ och ingen dag är den andra lik. I denna roll kommer du att arbeta på produktionssidan och bidra till att säkerställa alla led i produktionen men även delvis i inköpsprocessen - Från idé till färdig produkt. Du kommer därmed att arbeta nära vår designer i det dagliga arbetet med kollektionsutveckling, vilket kort innebär planering, provhantering och avmätning utav prover samt korrespondens med våra leverantörer. Tjänsten är ett vikariat på 12 månader som utgår från vårt produktionskontor i centrala Göteborg.PERSONLIGA EGENSKAPER - Du föredrar att jobba i team och är en lagspelare.- Du tar egna initiativ och planerar din tid och ditt arbete på bästa möjliga sätt.- Du trivs i en miljö med högt tempo och mycket eget ansvar.- Du är strukturerad, noggrann och analytisk.- Du är driven, social och positiv som person.- Du kan tala och skriva engelska obehindrat.KVALIFIKATIONER - Vi ser gärna att du har en grundläggande utbildning eller motsvarande erfarenhet inom produktion alt. direktrisyrket.- Erfarenhet inom sälj är meriterande och vi värderar en förståelse för försäljning och det kommersiella högt.- Kunskap i Adobe Programmen är meriterande.ANSÖKAN Skicka in ditt CV och ett personligt brev till jobb@mno.se senast den 30 februari 2020. För eventuella frågor kring tjänsten kontakta ansvarig chef – Karin Axelsson på karin.Axelsson@mno.se Vi ser fram emot din ansökan!
Göteborg
Sista ansökningsdag: 2020-02-16
Läs mer här

SELGER TIL OSLO MED ANSVAR FOR ØSTLANDET - HESTRA

Det internationale famileselskapet HESTRA/Martin Magnusson & Co AB, utvikler og selger hansker innen ski-og friluftshansker, motehanser og yrkeshanser (HESTRA Jobb). HESTRA har over 400 modeller is sitt sortiment og det er konseptbutikker i Stockholm og Oslo. Nå søker vi en Selger til Oslo med ansvar for Østlandet. Som selger på HESTRA vil du jobbe med salg ut mot butikkene og sikre videre utvikling og vekst av en allerede solid kundeportefølje og sikre vekst gjennom å etablere nye kunder.ARBEIDSOPPGAVER - Jobbe aktivt ut mot eksisterende og nye kunder på Østlandet.- Sikre at kundene har riktig sortiment og sørge for supplering.- Delta på bransjerelaterte messer som Ispo-, sport-, motemesse og events.- Holde demonstrasjoner/clinics så kundene til enhver tid får den nyeste oppdateringen.- Arrangere frokostmøter og nettverksarrangement med eksisterende, nye og potensielle kunder.PROFIL Som person er det viktig du har høy sosial kompetanse med god formidlingsevne og er tilpasningsdyktig og fleksibel. Du evner å jobbe alene med høyt tempo, er utholdende og arbeider langsiktig. Samarbeider godt med andre, ydmyk og drives av teamarbeid og resultater. Du har en kommersiell tankegang og forstår verdien av rådgivende løsningssalg. BAKGRUND Vi tror du er en utadvent person som har en lidenskap for bransjen og salg kommer naturlig. I tillegg trenger vi deg som er strukturert, målrettet og tar initiativ. Som bakgrunn har du 4 + års erfaring innen faget og gjerne bransjen og eller liknede tjenester. Erfaring fra salg i butikk og jobbet med arbeidshansker og nettverk innen Skiforbundet er relevant. I tillegg meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne er et krav.OM ARBEIDSGIVER Design og utvikling skjer på hovedkontoret i Hestra, Sverige. Hanskene utvikles i egne fabrikker og de kjøper selv inn skinn, stoff, fôr og annet materialet. Bedriften har dermed god kontroll over produksjonslinjene og kan dokumentere for høy kvalitet. Flere av selskapets modeller blir gjort for hånd av Europas mest erfarende håndverkere. Under 2019: ble det produsert cirka 2,2 millioner par hansker. Konsernet har 330 ansatte ca 60 i Sverige/Norge. Hestrahansken har datterselskaper i USA, Norge samt Tyskland og agenter, distributører og forhandlere i knapt 40 land. Utover Skandinavia er USA, alpelandene og Japan deres største markeder. Export står for 70 %. HESTRA produserer og selger flere typer hansker. Ski- og friluftshansker er omsetningsmessig den største delen, fulgt av fashionhansker og arbeidshansker (HESTRA job). HESTRA har over 400 modeller og opp til 30 farger pr modell i sitt sortiment. HISTORIKK Familieselskapet Martin Magnusson & Co ble grunnlagt i 1936 og drives idag av tredje generasjon Magnusson. Eierne med delt eierskap er brødrene Claes og Svante Magnusson. Lederne i selskapet i dag er deres sønner Niklas, Jacob, Anton og Jonas. Plassering: Hjemmekontor og showroom på Fornebu. Ønsker du å søke på stillingen klikk "Ansök Här". Eventuelle spørsmål om stillingen, vennligst ta kontakt med rekrutteringsansvarlige Nina Steen i Modeverket norge, nina@modeverket.no Intervjuer og utvelgelse skjer fortløpende, så sendt søknad og CV så fort som mulig. Velkommen med din søknad!
Oslo
Sista ansökningsdag: 2020-02-13
Läs mer här

STORE MANAGER EMPORIA - CALVIN KLEIN

We are looking for an outgoing, happy and helpful Store Manager, with experience in retail, visual merchandising and management, who has a passion for sale and service. You are innovative and take initiative to actions which can contribute to customer satisfaction. You are striving to do the best in everything you do, and of course you have an interest in the fashion industry and Calvin Klein. ____________________________________________________________________________ The job: The position is full-time in our Calvin Klein Underwear Store in Emporia, Malmö. General areas of responsibility: Customer Service - It is expected that you follow and enforce Calvin Klein Customer Service - That you maintain a strong knowledge of our products to inform and provide information to customers and employees - Analysis and reporting of KPI’s - You will have the responsibility of duty planning and performance review in the store Operational assignments - You have two years or more of experience in the retail business either as Store Manager or Ass. Store Manager - It is expected that you ensure a consistent and accurate filling / follow-up of products - You follow the visual standards for merchandise - That you perform/and or delegate daily / weekly / monthly open and close checklist tasks outlined by the Retail Manager, to ensure that the store is always ready for customers - That you perform other tasks assigned on time and with attention to detail - That you participate in the inventory as needed - Knowledge of Word and Excel and can work structured in both systems Language: - Swedish: Native Language - English: Highly proficient in spoken and written English You must be able to relate to our Nordic culture – TC Friends TRUST - CARE – FUN – RESPECT – IMPRESS – ENTREPRENEUR – NO DRAMA – DIVERSITY – SPEED ____________________________________________________________________________________ Calvin Klein is an exciting workplace with lots of daily challenges, where focus lies on delivering top quality in all areas by training and motivating each employee. We have shops in Denmark, Norway, Sweden and Finland. You will therefore be a part of a large team in the North and of course, also Europe. We wish to have quality in everything that we do and have fun while doing it. We offer salary based on qualifications and employee benefits. Start date: Soon as possible Apply here: https://pvh.recruitmentplatform.com/apply.html?jobId=P2QFK026203F3VBQB8M79V758-130075&langCode=en_GB
Malmö
Sista ansökningsdag: 2020-02-01
Läs mer här

BUTIKSCHEF - MASAI

Är du MASAIS nästa stjärna? Masai söker en stark ledarförebild som har ett brinnande intresse för mode och retail. Tillsammans med ett team på 5-6 personer ska du utveckla och driva vår butik i centrala Malmö mot nya höjder.OM MASAI Masai Clothing Company grundades 1992. Idag säljs kläderna av mer än 1 300 oberoende butiker och varuhus fördelat på 25 länder, samt i över 35 egna konceptbutiker fördelat på 14 i Danmark, 14 i Sverige och 9 i Norge. Vi designar och marknadsför kläder till den modemedvetna kvinnan som vill ha en avslappnad och personlig stil. De spännande och varierande silhuetterna finns i en blandning av fina tyger och vackra mönster, och skapar det unika uttryck som är vårt kännetecken. Vi står inför en spännande framtid där vi kommande år ser en expansion av våra konceptbutiker i Sverige och även på internationell nivå. Den blivande butikschefen i Malmö ska bidra med nytänk och mycket energi, både till den egna butiken men även företaget i stort.EGENSKAPER Som ledare är du inspirerande och förtroendeingivande. Du skapar en positiv stämning genom att vara en god förebild och alltid finnas tillhands i butiken. Du strävar efter att bli ”best in class” inom din position. Du är flexibel, engagerad och drivs av att skapa inspirerande stunder för våra kunder. Vi tror starkt på ‘lead by example’ och att våra ledare ska vara hands on ute på golvet tillsammans med sitt team. Som person är du:- Inspirerande - Leder ditt team med hjärta och hjärna och får andra att vilja prestera och utvecklas.- Idérik - Bidrar med nya tankar och initiativ för att stärka försäljningen och lönsamheten- Tydlig och rak - I din kommunikation och sitt sätt att leda.- Modig - Ser möjligheter och vågar ta initiativ inom Masais ramar och koncept.ARBETSUPPGIFTER OCH ANSVAR Som Butikschef hos Masai har du ansvar att driva din butik och ditt team mot uppsatta mål. Din viktigaste uppgift är att säkerställa att du och ditt team ger alla våra kunder en upplevelse i världsklass. I rollen ingår även följande ansvar: - Uppföljning och analys av butikens budget, nyckeltal och resultat.- Säkerställa efterlevnad av Masais kampanjer och koncept.- Ansvarig för rekrytering, utbildning och coachning av personal.- Ansvarig för schemaläggning och planering för att säkerställa en optimal/effektiv butiksdrift.- Initiera säljfrämjande aktiviteter i och runt butiken.- Anordna och hålla kundevents löpande enligt Masai koncept.- Vara Masais lokala ambassadör och förebild ur ett mikro- och makroperspektiv.KVALIFIKATIONER - 2-5 års erfarenhet av personal-/teamansvar.- Tidigare erfarenhet inom retail.- Tidigare erfarenhet av budgetering och nyckeltal, schemaläggning och rekrytering.- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.ÖVRIGT - Tjänsten är en tillsvidaretjänst med start 16 mars 2020 eller enligt överenskommelse.- Du rapporterar till Retail Area Manager i Sverige.- Vi tillämpar fast månadslön med möjlighet till bonus efter prestation.- Friskvårdsbidrag och personalkläder erbjuds.- Besök till Masais huvudkontor i centrala Köpenhamn ca 2 ggr per år.ANSÖKAN I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Carolina Henning (carolina@modeverket.se) För att söka tjänsten, klicka på "Ansök". Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!
Malmö
Sista ansökningsdag: 2020-02-09
Läs mer här