BUTIKSSÄLJARE TED & TERESA

Om företaget Ted & Teresa är en mode- och online butik som säljer ett noga utvalt sortiment inriktat på skandinaviska modehus med handplockade internationella varumärken i mixen. I vår butik hittar du bl.a. Ganni, Oscar Jacobson, Rodebjer, Toteme, Eton och Acne Studios. Här erbjuds inspiration och trivsam shopping med personlig service. Givetvis kan du hämta ut dina plagg du beställt från vår webbutik hos oss och även returnera eller byta storlek om du befinner dig i Göteborg. Som grädde på moset har vi både personal shopper och skräddare i huset om det skulle behövas. Just nu söker vi en säljare med avdelningsansvar till vår butik Ted & Teresa i centrala Göteborg.Din roll Som butikssäljare sätter du alltid kunden först. Du ansvarar för att din avdelning når satta budgetmål, sköter inleveranser och uppackning samt komplettering av varor mm. Din profil Är du en engagerad, driven, positiv och modeintresserad person ska du söka till oss. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom modebranschen och brinner för försäljning och personlig service. Älskar du herrkonfektion och följer dagens trender inom herrmode noga blir vi jätteglada. Tjänsten är heltid med fast månadslön och med start omgående. Stämmer beskrivningen in på dig?I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Charlotta Persson(charlotta@modeverket.se) För att söka tjänsten, klicka på "Ansök". Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig.
Göteborg
Sista ansökningsdag: 2019-01-25
Läs mer här

RIDESTORE SÖKER PRODUKTIONSTEKNIKER

Vill du mer än ett jobb? Vill du hela tiden utvecklas och utmanas? Då kan du bli en viktig del av ridestore och dope! Du har nu möjligheten att arbeta med ett av de mest spännande och växande företagen i Europa inom skid- och snowboardkläder. Vi arbetar enligt en direct to consumer modell där vi designar och producerar produkterna tillsammans med våra kunder i så stor utsträckning vi kan. Vi väver in kunderna i såväl design, uttrycks och funktionalitets aspekterna av produktionen. Allt sker digitalt. Vi designar kommande kollektioner i 3D och låter våra kunder avgöra vad som vi ska producera. Huben för detta är instagram -> https://www.instagram.com/dopesnow/ Nu behöver vårt produktionsteam stärkas upp och personen vi söker kommer att: - Vara delaktig i hela produktionsutvecklingen från idé till färdig kollektion. - Administrera och kontrollera accessoarlistor och måttlistor mot provplagg. - Ta huvudansvar för att sammanställa egna och andra i teamets kommentarer för fabriksprover och sköta kommunikation med våra leverantörer kring produktutveckling. - Assistera inköpare och produktionsutvecklare i tester och godkännande av tygprover, prints och andra accessoarer. Som produktionstekniker hos oss gäller det att ha förmågan att ha många projekt i gång och ett brinnande intresse för technical outerwear. Tempot är högt och snabba förändringar hör till vardagen. Vi jobbar i en platt organisation med korta vägar från idé till handling vilket kräver att du är prestigelös och uppskattar att ingå i ett team. Det är av stor vikt att du är självgående, noggrann och inte räds att göra först och fråga sen. Du känner stort ansvar för resultatet och trivs i rollen att skapa ordning och reda där det behövs. Vi har byggt upp ridestore.com med egna händer genom att älska det vi gör, hårt arbete och en vilja att hela tiden utvecklas. Vi söker en person med samma inställning som vill hjälpa oss bygga vidare. Läs mer om ridestore här: https://inside.ridestore.com/ PLACERING OCH TILLTRÄDE Tjänsten är på heltid Tillträde snarast Placering är i Göteborg I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Helena Wahlgren (helena@modeverket.se) För att söka tjänsten, klicka på "Ansök". Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt och senast den 19:e december. Välkommen med din ansökan och sök nu innan det är försent!
Göteborg
Sista ansökningsdag: 2019-01-26
Läs mer här

BRAND MANAGER, SWATCH

The Swatch Group (Nordic) AB är ett helägt dotterbolag till schweiziska The Swatch Group Ltd - världens största tillverkare av ur samt tillhörande tidmätningsutrustning och annan mikroelektronik. Välkända varumärken som marknadsförs i Norden är b.l.a. Omega, Rado, Longines, Tissot, Certina, Calvin Klein, Swatch, Flik Flak m.fl. Centrala funktioner såsom reservdelslager och administration, ekonomi, IT samt HR är centraliserat till Stockholm, medan försäljning och service är decentraliserade till respektive försäljningskontor som idag finns i Stockholm, Oslo, Köpenhamn samt Helsingfors. Vi är totalt ca 110 anställda i Norden, globalt är vi ca 36.000 anställda.Vi söker dig som - Är en nytänkande och strategisk doer och kan sätta dina egna rutiner.- Är affärsorienterad och en stark förhandlare.- Har omfattande erfarenhet från arbete med accessoarer/mode/lifestyle i ledande position och från ett 360° arbetssätt.- Talar engelska flytande.Det är meriterande om - Du har bra kompetens inom excel och gärna SAP.- Du har erfarenhet från att ha arbetat i en matrisorganisation.Arbetsbeskrivning Försäljning och detaljhandel - Utveckla försäljnings- och verksamhetsstrategier för att maximera tillväxtpotentialen för varumärkets detaljhandel och wholesale.- Utbildningsstöd till personal i detaljhandeln och wholesale.- Ansvara för budget, resultat och prospekthantering.- Identifiera lämpliga produktsortiment och distributionskanaler för marknaden, i enlighet med direktiv från Swatch HK.- Indirekt ansvar för försäljning och verksamheten i detaljhandeln samt direkt ansvar för skyltning, merchandise.- Identifiera nya affärsmöjligheter för detaljhandeln för nya butiker över marknaden enligt direktiv från Swatch HK.- Samordna och förbereda affärsplaner.- Upprätthålla goda affärsrelationer med Swatchs kunder.- Omvärldsanalys och identifiera utmaningar och tillväxtmöjligheter för varumärket.Marknadsföring, PR, Retail Design: - Ansvara för framtagandet av och genomförandet av en marknadsplan.- Lokalanpassning av kampanjer, evenemang, och försäljningsaktiviteter för att öka försäljningen.- Att stärka varumärket och upprätthålla varumärkets identitet.- Sätta marknadsföringsbudget för avdelningen och ansvara för att denna hålls i linje med de riktlinjer Swatch Group har för landet.Ekonomi, ledarskap: - Ansvara för budget, balans och resultaträkning, i samråd med controller.- Rapportera avvikelser inom ansvarsområdet till Brand HK / Country Manager.- Upprätthålla en SWATCH-anda inom den lokala organisationen.- Utvärdera teamets resultat och prestation samt ge feedback.Placering och ansökan Tjänsten utgår från Swatch kontor på Kungsholmen, Stockholm. I tjänsten ingår resande, i snitt en dag i veckan främst inom Norden. I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt. För mer information vänligen kontakta ansvarig rekryterare Johan Bertills (johan@modeverket.se). Välkommen med din ansökan!
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2019-02-10
Läs mer här

KRISS SÖKER INKÖPSASSISTENT

Kriss är ett väletablerat svenskt varumärke inom dammode, och vi designar sedan 1982 unika och högkvalitativa plagg för den stilsäkra och medvetna kvinnan. Vi säljer idag våra kollektioner via ett eget butiksnät på runt 100 butiker i Skandinavien, Tyskland, Belgien, Schweiz och Österrike, samt via ett växande nät av samarbetspartners. Med mer än 90 % av vår försäljning på export är vi ett internationellt företag, men fortfarande starkt förankrade i vår svenska identitet. Vi söker nu en ambitiös och strukturerad inköpsassistent för att förstärka vårt inköpsteam på huvudkontoret i Länna utanför Uppsala.Om tjänsten: Som inköpsassistent ansvarar du för orderläggning, uppföljning mot produktion, bevakning av leveranser, måttning, passning, provhantering, samt godkännande av prover. Du kommer ingå i ett tight team på fem personer och rapportera till chef för design & inköp.Vi söker dig som: - Har några års erfarenhet från en liknande tjänst inom inköp eller produktion- Är självgående i ditt arbete- Är strukturerad, effektiv och lösningsorienterad- Har en god kommunikativ förmåga och är positiv, prestigelös och värdesätter att arbeta i team- Har en god förståelse för processen från skiss och prover till färdig produkt samt har ett gott öga för produkter inklusive frågor om färg, mönster och passform- Är utbildad textilekonom eller motsvarande- Behärskar engelska väl i tal och skriftDet är meriterande om du: - Har erfarenhet av att arbeta i Lectra- Har erfarenhet av att ha arbeta i en mindre organisation- Behärskar tyska i tal och skriftAnsökan och tillsättning: I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om processen vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Carl-Henrik Mustelin (carl-henrik@modeverket.se). För att söka tjänsten, klicka på "Ansök". Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!
Uppsala
Sista ansökningsdag: 2019-02-08
Läs mer här

SVENSSON SÖKER EN PASSIONERAD DESIGNER

Är du vår nya Designer som vill vara med och ta Svensson till positionen som kunskapsledare inom textila klimatlösningar? Vi är ett stolt familjeföretag som har en passion för textilier som spänner sig över generationer. Vårt varumärke Svensson, bygger på kunskap, kvalité, design och funktion. Vi drivs av visionen att förbättra miljön för människor och växter med hjälp av textilier. Våra rötter är djupa i Kinna och i Sjuhäradsbygden med förgreningar över hela världen. DET HÄR ÄR SVENSSON AB Ludvig Svensson är ett familjeföretag lett av fjärde generationen. Bolaget grundades 1887 och erbjuder textila klimat- och miljölösningar för professionella inredare och växthusodlare över hela världen. Textilierna produceras i våra egna fabriker i Kinna och Kina under varumärket Svensson. Koncernen omsätter 750 MSEK och har totalt 360 medarbetare, varav 210 i Kinna. Tjänsten Svensson är den framtida kunskapsledaren av textila klimatlösningar där funktionen träder fram sömnlöst som en del av designen. Vi riktar oss mot offentlig miljö vilket innefattar det aktivitetsbaserade kontoret, det framtida sjukhuset eller den nya skolan. Vi välkomnar idéer och nya sätt att ta sig an uppgifter samtidigt som en förståelse för marknaden och slutkund är av stor vikt. Tjänsten vi erbjuder är ett års vikariat (gärna med omgående start) samt med möjlighet till en tillsvidareanställning. Vi söker dig som arbetar prestigelöst samt vill bidra med att föra utvecklingen framåt i tvärfunktionella team vilket inkluderar produktion, R&D, inköp och marknad. Du kommer vara högst delaktig i alla processer, från idé till färdig produkt. De produktgrupper som du kommer att arbeta inom är gardin, möbeltyg och solarcontrol. Således är det ytterst viktigt med god kunskap inom virkade och/eller vävda textilier. Är du en person som med glädje och energi tar dig an dina uppgifter? Är du dessutom en lyhörd person som ser vinsten av att arbeta tillsammans och gärna delar med dig av dina erfarenheter? Då är du personen vi söker! För att lyckas med uppdraget behöver du ha - Högskoleutbildning inom Textildesign- Minst fem års erfarenhet från tidigare arbete som Designer- Erfarenhet av design- och produktutveckling inom offentlig miljö- Intresse för färg, material samt gärna även konst och arkitektur- Ska tycka det är spännande med nya trender och funktionella lösningar- Ska ha siktet inställt på framtidens textilier- Måste ha gedigen materialkunskap- God kunskap inom virk-/vävteknik- Vara prestigelös och gilla lagarbete samt behärskar engelska i tal och skrift- Ska kunna stå för våra ledord Pålitlig, Långsiktig och Dynamisk Stämmer detta in på dig kan du vara den vi söker Gå in och sök tjänsten på http://www.ludvigsvensson.com/se-interior-textiles/arbeta-med-oss senast den 10 februari. Intervjuer sker löpande då tillträde är snarast. För frågor om tjänsten kontakta Designchef Sandra Dovemark på 0790-766169
Kinna
Sista ansökningsdag: 2019-02-10
Läs mer här