BUTIKSSÄLJARE TED & TERESA

Om företaget Ted & Teresa är en mode- och online butik som säljer ett noga utvalt sortiment inriktat på skandinaviska modehus med handplockade internationella varumärken i mixen. I vår butik hittar du bl.a. Ganni, Oscar Jacobson, Rodebjer, Toteme, Eton och Acne Studios. Här erbjuds inspiration och trivsam shopping med personlig service. Givetvis kan du hämta ut dina plagg du beställt från vår webbutik hos oss och även returnera eller byta storlek om du befinner dig i Göteborg. Som grädde på moset har vi både personal shopper och skräddare i huset om det skulle behövas. Just nu söker vi en säljare med avdelningsansvar till vår butik Ted & Teresa i centrala Göteborg.Din roll Som butikssäljare sätter du alltid kunden först. Du ansvarar för att din avdelning når satta budgetmål, sköter inleveranser och uppackning samt komplettering av varor mm.Din profil Är du en engagerad, driven, positiv och modeintresserad person ska du söka till oss. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom modebranschen och brinner för försäljning och personlig service. Älskar du konfektion blir vi jätteglada. Tjänsten är heltid med fast månadslön och med start omgående. Stämmer beskrivningen in på dig?I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Charlotta Persson(charlotta@modeverket.se) För att söka tjänsten, klicka på "Ansök". Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt och senast den 6 januari. Vi ser fram emot att höra från dig.
Göteborg
Sista ansökningsdag: 2019-01-06
Läs mer här

BUTIKSCHEF TED & TERESA

Om företaget Ted & Teresa är en mode- och online butik som säljer ett noga utvalt sortiment inriktat på skandinaviska modehus med handplockade internationella varumärken i mixen. I vår butik hittar du bl.a. Ganni, Oscar Jacobson, Rodebjer, Toteme, Eton och Acne Studios. Här erbjuds inspiration och trivsam shopping med personlig service. Givetvis kan du hämta ut dina plagg du beställt från vår webbutik hos oss och även returnera eller byta storlek om du befinner dig i Göteborg. Som grädde på moset har vi både personal shopper och skräddare i huset om det skulle behövas. Just nu söker vi en Butikschef till vår butik Ted & Teresa i centrala Göteborg.Din roll Som butikschef på Ted & Teresa är du ansvarig för den dagliga driften i butiken. Allt vad gäller försäljning mot uppsatta budgetmål, schemaläggning, personal, inleverans och uppackning samt komplettering av varor mm.Din profil Är du en engagerad, driven, positiv och modeintresserad person ska du söka till oss. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet en liknande roll med personalansvar inom modebranschen och brinner för försäljning och personlig service. Älskar du konfektion blir vi jätteglada.Tjänsten är heltid med fast månadslön och med start omgående. Stämmer beskrivningen in på dig?I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Charlotta Persson(charlotta@modeverket.se) För att söka tjänsten, klicka på "Ansök". Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt och senast den 6 januari. Vi ser fram emot att höra från dig.
Göteborg
Sista ansökningsdag: 2019-01-06
Läs mer här

E-COMMERCE MANAGER - BECKSÖNDERGAARD

Modeverket søger for Becksöndergaard en erfaren, dygtig og ambitiøs E-commerce Manager til at drive, videreudvikle og vækste vores online shop og brand univers. Du bliver del af ledelsesgruppen med reference til vores CEO og får det fulde P/L ansvar for vores webshop og vil dermed stå i spidsen for at udvikle en del af forretningen, som er strategisk særdeles højt prioriteret.Du lever og ånder for E-commerce, tænker digitalt og tænder på salg. Du er analytisk tænkende og arbejder struktureret, e ektivt og forstår at holde overblikket. Du forstår mode-/livsstilsbranchen og har visuel flair, - og forstår at forene et stærkt kommercielt fokus med vores brandunivers. Jobbet er en kombination af drift og udvikling og vil derfor favne bredt. Du og dit team bliver en naturlig del af vores Salgsafdeling, som omfa er WS, Retail og 3rd party online Key Accounts. Du vil i tæt samarbejde med vores E-Commerce Growth Manager, PR/Market- ing og eksterne samarbejdspartnere konstant optimere og udvikle vores webshop med henblik på at indfri vores ambitiøse vækstambitioner.Dine primære ansvarsområder: - Daglig drift af webshop (ny webshop platform (Shopify) lanceres forår 2019) - P/L ansvar for E-commerce (B2C) - Vækst og udvikling af becksondergaard.com – herunder overordnet ansvar for VM af sitet - Ledelsesansvar for E-com teamet (i dag E-Com Growth Manager, E-Com Assistent samt praktikanter)- Strategi, planlægning og eksekvering af online salgs/mktg aktiviteter (SEM, SEO) i samarbejde med ekstern partner- Planlægning af nyhedsbreve, kampagner og sociale marketing aktiviteter i samarbejde med Marketing- Lagerstyring og indkøb- Udarbejdelse af budget, analyser af salg, trafik mv.Din profil: - Min. 3 års erfaring fra lignende stilling som E-Commerce Manager inden for consumer goods- Erfaring med Shopify et plus- Naturligt flair for IT, funktionalitet og online tendenser- Stærkt kommercielt mindset kombineret med brand forståelse og visuel flair- Stor interesse for og erfaring fra arbejde med SoMe og digital markedsføring- Stærk analytisk med solidt kendskab til Google Analytics, trafikanalyser mv- Erfaring med at drive arbejde med ekstern partner for trafikskabende aktiviteter mv.- Dygtig, motiverende leder og team player, som forstår at få det bedste frem i dit team- Analytisk og strategisk tænkende, men også en do’er, som altid kommer i mål- Flydende i dansk og engelsk Du bliver en del af en succesrig, vækstfokuseret og dynamisk virksomhed med rig mulighed for udvikling og stor selvstændighed, hvor der er højt til loftet, en uformel omgangstone og engagerede, søde kollegaer.Tiltrædelse: Snarest muligt. Løn efter kvalifikationer.Interesseret? – Vi glæder os til at høre fra dig. Send din ansøgning og CV med foto til jps@modeverket.dk mærket ”E-Commerce Manager”. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Jens Peter Sørensen, Modeverket Danmark på telefon +45 2146 1711 eller via mail jps@modeverket.dk. Becksöndergaard bliver ikke orienteret om din ansøgning uden forudgående aftale. Vi vurderer ansøgninger løbende, så vi ser frem til at høre fra dig hurtigst muligt.Becksöndergaard er førende inden for accessories i Norden og er på 18 markeder Internationalt. Becksöndergaard har 5 egne retail butikker i Danmark og Tyskland og har shop-i-shops i stormagasiner i Europa i bl.a. Magasin, NK, Åhléns, Stockmann, Printemps mfl. Becksöndergaard har i dag en bred vifte af kategorier såsom tørklæder, tasker, punge, strømper, undertøj, beachwear og en mindre ready-to-wear kollektion. Se mere på www.becksondergaard.comModeverket Danmark beskæftiger sig udelukkende med rekru ering inden for modebranchen. Modeverket har fået stor succes i både Sverige, Norge og siden 2008 også i Danmark. Modeverket har en aktiv kandidatdatabase med mere end 25.500 nordiske brancherelaterede kandidater at trække på. I Danmark har Modeverket har til huse i naturskønne omgivelser i Nivå. Læs mere på www.modeverket.dk.
Danmark
Sista ansökningsdag: 2019-01-04
Läs mer här

BECKSÖNDERGAARD SØGER PR & INFLUENCER MANAGER

Modeverket søger for Becksöndergaard en dygtig, ambitiøs og energisk person til vores PR/Marketing team, der som brand ambassadør vil stå i spidsen for vores PR strategi med hovedfokus på digitale aktiviteter. Du er social, udadvendt og oprigtigt passioneret omkring arbejdet med relationer til brand ambassadører og influencers.Du finder dig naturligt godt tilpas i Becksöndergaards brand univers, tænker digitalt, elsker storytelling og formår at skabe relevant, autentisk og engagerende content. Du drives af resultater og elsker, når dit content bliver delt på sociale medier. Du er entreprenant, kreativt tænkende og har erfaring fra en lignende stilling, hvor du allerede har opbygget et stærkt netværk blandt relevante influencers i Norden samt gerne Tyskland eller andre europæiske markeder. Du har en sikker æstetisk fornemmelse og ser naturligt historier og vinkler overalt. Du har reference til vores Marketing Manager.Dine primære ansvarsområder: -Strategi og aktivitetsplanlægning af PR og SoMe i tæt samarbejde med Marketing Manager- Vedligeholde, styrke og opbygge forhold til brand ambassadører, influencers, presse mv- Ansvar for at drive SoMe med hovedfokus på IG, herunder besvarelse af kundehenvendelser- Deltage i planlægning og udførelse af lokale events for PR, WS, retail mv. i samarbejde med Salg- Tæt samarbejde med E-commerce omkring content creation og SoMe aktiviteter- Producere tekst og content til SoMe platforme- Sikre brand storytelling på tværs af alle brand aktiviteter og i content udvikling- Overordnet ansvar for PR henvendelser og udlån- Analyse og rapportering af SoMe og PR resultater- Være stolt brand ambassadør og storytellerDin profil: - Du har min. 3 års erfaring fra lignende stilling inden for mode - Entreprenant med flair for at tænke out of the box og finde kreative løsninger - Hands on og energisk do’er, hvor der ikke er langt fra tanke til handling - Struktureret, målre et og god til at arbejde selvstændigt - Social, udadvendt og naturlig networker, som er oprigtigt interesseret i andre mennesker- Stærk interesse for og erfaring med SoMe med etableret netværk af relevante influencers - Team player- Taler og skriver flydende dansk og engelsk. Tysk er en fordel Du bliver en del af en succesrig, vækstfokuseret og dynamisk virksomhed med rig mulighed for udvikling og stor selvstændighed, hvor der er højt til loftet, en uformel omgangstone og engagerede, søde kollegaer. Tiltrædelse: Snarest muligt. Løn efter kvalifikationer.Tiltrædelse: Snarest muligt. Løn efter kvalifikationer.Interesseret? – Vi glæder os til at høre fra dig. Send din ansøgning og CV med foto til jps@modeverket.dk mærket ”PR/Influencer Manager”. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Jens Peter Sørensen, Modeverket Danmark på telefon +45 2146 1711 eller via mail jps@modeverket.dk. Becksöndergaard bliver ikke orienteret om din ansøgning uden forudgående aftale. Vi vurderer ansøgninger løbende, så vi ser frem til at høre fra dig hurtigst muligt.Becksöndergaard er førende inden for accessories i Norden og er på 18 markeder Internationalt. Becksöndergaard har 5 egne retail butikker i Danmark og Tyskland og har shop-i-shops i stormagasiner i Europa i bl.a. Magasin, NK, Åhléns, Stockmann, Printemps mfl. Becksöndergaard har i dag en bred vifte af kategorier såsom tørklæder, tasker, punge, strømper, undertøj, beachwear og en mindre ready-to-wear kollektion. Se mere på www.becksondergaard.comModeverket Danmark beskæftiger sig udelukkende med rekru ering inden for modebranchen. Modeverket har fået stor succes i både Sverige, Norge og siden 2008 også i Danmark. Modeverket har en aktiv kandidatdatabase med mere end 25.500 nordiske brancherelaterede kandidater at trække på. I Danmark har Modeverket har til huse i naturskønne omgivelser i Nivå. Læs mere på www.modeverket.dk.
Danmark
Sista ansökningsdag: 2019-01-04
Läs mer här

PRODUCT MANAGER FOOTWEAR

HULTAFORS GROUP SÖKER EN PRODUCT MANAGER - FOOTWEAR Du kommer att ansvara för produktionen av hela skosortimentet och tillsammans med designer skapa det ultimata sortimentet enligt företagets strategi och vision. Hos oss får du arbeta i en dynamisk och prestigelös miljö tillsammans med engagerade kollegor och starka varumärken. Du kommer vara placerad i Stockholm och ingå i ett team som ansvarar för sortiments- och produktutveckling, design, inköp och administration av företagets produktkategorier. Vår målsättning inom varumärkena Solid Gear/Toe Guard/Dunderdon är att tillhandahålla marknadens bästa produkter inom personlig skyddsutrustning, med fokus på kläder och skor. Vi säljer och marknadsför våra produkter genom ett gediget samarbete med välrenommerade återförsäljare runt om i Europa. Vi tillhandahåller den nya generationens skyddsprodukter! Läs mer här: Hultafors Group: http://www.hultaforsgroup.com/ Solid Gear:http://www.hultaforsgroup.com/en/content/solid-gear Toe Guard: http://www.hultaforsgroup.com/en/content/toe-guard Dunderdon:http://www.hultaforsgroup.com/en/content/dunderdon Hultafors Group erbjuder en portfölj med ledande varumärken som hjälper professionella användare att ligga i framkant när det gäller funktionalitet, säkerhet och produktivitet. Vi har en stark position inom varumärkesdrivna produktkategorier för industrin och byggsektorn och erbjuder våra kunder och användare marknadens bästa produkter och tjänster. ARBETSUPPGIFTER I linje med företagets övergripande vision och affärsplan har du som Product Manager det huvudsakliga ansvaret att driva och utveckla vårt sortiment inom Footwear. Du förväntas såväl strategiskt som taktiskt ansvara för att sortimentet drivs på ett sätt som optimerar försäljning och lönsamhet samt fokuserar på kundens behov både idag och i framtiden. - Vara uppdaterad kring trender och marknadsbehov, vilket ställer krav på affärsmannaskap och kommersialisering - Identifiera, utvärdera och förhandla med nya leverantörer tillsammans med kategori chef - Utveckling och utvärdering av befintligt sortiment och addering av nytt sortiment - Ansvar för dina produkters livscykel, där du har försäljnings och lönsamhetsansvar för ditt sortiment - Kampanjplanering och andra säljdrivande aktiviteter i egen regi samt med leverantörernas stöd - Tät dialog med säljorganisationen samt medverka på kundbesök samt kundevent - Uppföljning av CSR-frågor - Daglig kontakt med leverantörer i Europa och Asien - Produktionsresor till Asien och Europa förekommer, ca 5–6 resor/år - Rapportering till Kategori Chef Footwear VEM ÄR DU? - Tidigare erfarenhet från liknande arbete, gärna som sortimentansvarig alternativt produktansvarig inom footwear branschen - Akademisk utbildning inom ekonomi, försäljning, inköp - Goda IT-kunskaper med vana av att arbeta i affärssystem och Office-paketet. - Kunskap och förståelse för branschen och hela produkt- och produktionsprocessen från idé till färdig produkt är meriterande - Vara omvärldsorienterad - Goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift Som Product Manager rör du dig i en roll som är inköpsrelaterad, men även försäljningsinriktad. Som person ser vi att du är analytisk, självständig och strukturerad med god vana att hantera stora mängder data och information. Att du är affärsmässig, resultatinriktad och brinner för att nå uppsatta mål tror vi är starka drivkrafter hos dig. Din sociala kompetens och kommunikativa förmåga blir framgångsfaktorer hos dig då arbetet innebär många interna och externa kontakter. Med stort engagemang involverar du dina kolleger i utvecklingen av vårt sortiment, och du har en naturlig förmåga att tillsammans med dina kollegor driva den gemensamma resan framåt. Du bör även vara kreativ och utvecklingsorienterad för att löpande säkerställa att ditt produktsortiment är säljande och lönsamt. PLACERING OCH TILLTRÄDE Tjänsten är på heltid Tillträde snarast Placering är i Stockholm (Arninge). I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Helena Wahlgren (helena@modeverket.se) För att söka tjänsten, klicka på "Ansök". Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt och senast den 6 januari. Välkommen med din ansökan!
Stockholm Mälardalen
Sista ansökningsdag: 2019-01-07
Läs mer här

STRÖMS MAN & WOMAN SÖKER EN FLOOR MANAGER TILL BUTIKEN I STOCKHOLM

Ströms Man & Woman erbjuder ett brett kvalitetssortiment av välkända varumärken så som Hugo Boss, Tiger, Burberry, Barba Napoli, Gant, Stenströms, Eton, Corneliani, Alan Paine, J.Lindeberg, Jacob Cohën, Oscar Jacobson, LBM med flera till både män och kvinnor. Vi brinner för kvalitet och personlig service och sätter kunden i fokus. Vi är ett starkt och härligt team som består av ett 30-tal kunniga och engagerade personer i åldrarna 20-60 år. Beskrivning av tjänsten Vi söker en positiv och ansvarsfull person till vår butik i Stockholm. Som Floor Manager kommer du leda dina kollegor med ditt goda exempel. Vi ser att du brinner för service, försäljning och att ge våra kunder en upplevelse utöver det vanliga. Rollen är för dig som gillar att vara ute i butik. Denna tjänst är frånkopplad administrativa uppgifter. Vi letar efter dig som: - Har några års erfarenhet av butiksförsäljning - Brinner för kundmötet och tycker om att hjälpa och bemöta andra människor - Har ett gediget intresse för mode i detalj - Är intresserad av att leda och coacha dina kollegor - Trivs och tycker om att arbeta i grupp - Är ansvarstagande Det är meriterande om du: - Har några års erfarenhet som butikschef eller vice butikschef - Har eller har haft någon annan ledande roll - Jobbat med våra varumärken tidigare Övrigt: Tjänsten är på heltid, med start omgående. Vi söker även efter extrapersonal som har möjlighet att arbeta helger, helgdagar och lov.Ansökan: Välkommen att skicka in din ansökan till Robert Boström på personal@stroms.com, vi kallar för intervju fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan utsatt datum.
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2019-01-03
Läs mer här

JUNKYARD SÖKER INKÖPSASSISTENT

Junkyard är Skandinaviens ledande online butik för fashion, street & sport. Vi har funnits sedan 2002 och har drygt 100 medarbetare med kontor i Göteborg och Trollhättan. Junkyards markbutiker finns i Stockholm och Trollhättan. Läs mer om Junkyard här: www.junkyard.se Beskrivning av tjänst Vi söker en inköpsassistent som delar vår passion för mode & streetwear till killar och tjejer och som vill vara med och utveckla Junkyards egna varumärken, Sweet SKTBS och Junkyard. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att assistera inköparen i det dagliga arbetet. Du blir en del av ett litet engagerat team där du förväntas ta stort eget ansvar. Arbetsuppgifter - Du assisterar inköparen med bl.a. förfrågningar till leverantör, orderläggning, provhantering, leveransbevakning och försäljningsuppföljning. - Du jobbar med flera varugrupper och leverantörer på flera marknader vilket gör arbetet omväxlande och utvecklande. Det ställer också höga krav på textil kunskap och förmåga till ett strukturerat och målinriktat arbetssätt. - Du deltar med kommersiellt fokus i sortimentsplanering och försäljningsanalys. - Du deltar vid avprovningar för säkerställning av plaggens passform och kvalitet. Vi söker dig som -Delar vår passion för ungt mode & livsstil. -Är kommunikativ, engagerad och försäljningsdriven. -Är kreativ och flexibel samt bra på att hålla deadlines. -Trivs med att vara del av ett tajt och prestigelöst team. -Är utbildad Textilekonom eller motsvarande. -Har minst 1-2års erfarenhet av liknande tjänst. -Har god vana av att jobba i inköps- och orderläggningssystem samt Excel. -Behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Placering & tillträde Du kommer att jobba tillsammans med 30 kollegor inom marknad, design & inköp på vårt kontor i centrala Göteborg. Tjänsten är en allmän visstidsanställning (ca sju månader) på heltid med start snarast möjligt. Ansökan Stämmer beskrivningen ovan på dig? Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss! I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Charlotta Persson (charlotta@modeverket.se) För att söka tjänsten, klicka på "Ansök". Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt och senast den 28 december.
Göteborg
Sista ansökningsdag: 2018-12-28
Läs mer här

SALES MANAGER SVERIGE

KABOOKI® is the Danish company behind LEGO® Wear. 70 employees are today representing our company based in Herning, Denmark (HQ), Munich, Stockholm, India and Shanghai. The company was founded in 1993 and ever since, kids and premium quality have been our main focus. Do you have experience with the Swedish kids apparel market? Are you passionate about high quality and functional kids apparel? Would you like to enter an awesome LEGO® universe? And are you motivated by growing sales? Then it is you that we are searching for! We are looking for the exact right profile wanting to join our journey – knowing and understanding the Swedish market. You will be joining a team of dedicated LEGO Wear colleagues based in primarily Denmark but also in Germany and China. We search for the right profile and are open to both an agency set-up or a sales rep set-up. LEGO Wear has been on a great journey since 1993 when the company started, and we have high expectations and ambitions for the future. A cool Swedish adventure is lying ahead of us and you will be able to influence and build it up together with us. You will be a part of a strong brand and your main responsibility will be to develop the market and create the right sales strategy together with us. Besides that you should acquire new accounts and take care of existing customers. It is crucial that you possess the passion for sales and that you have a background and results with you from former similar positions. You will be heading the road and should love to be out in the field. It is a great plus if you have experience and contacts within the kids, sport, ski and/or outdoor field. And a great knowledge within functional qualities is also very relevant. QUALIFICATIONS: - Key account and field customer experience from either the kids/sport/ski or outdoor market - Knowledge of the market and the demand and requirements - Apparel knowledge and insight - Budget and planning skills YOUR MAIN TASKS: - Selling in our brand and collections - Travelling across the country visiting our customers - Developing sales growth in Sweden through a strong sales strategy - Participating in sales meetings and fairs - Creating success stories together with our accounts If you have any questions to the position, pls do not hesitate to contacting Nordic Sales Manager, Claus Olsen, +4529468468 or co@kabooki.com Please apply here and upload your application and CV asap and before the 30 January 2019. We look forward to hearing from you!
Sverige
Sista ansökningsdag: 2018-12-29
Läs mer här

RIDESTORE SÖKER PRODUKTIONSTEKNIKER

Vill du mer än ett jobb? Vill du hela tiden utvecklas och utmanas? Då kan du bli en viktig del av ridestore och dope! Du har nu möjligheten att arbeta med ett av de mest spännande och växande företagen i Europa inom skid- och snowboardkläder. Vi arbetar enligt en direct to consumer modell där vi designar och producerar produkterna tillsammans med våra kunder i så stor utsträckning vi kan. Vi väver in kunderna i såväl design, uttrycks och funktionalitets aspekterna av produktionen. Allt sker digitalt. Vi designar kommande kollektioner i 3D och låter våra kunder avgöra vad som vi ska producera. Huben för detta är instagram -> https://www.instagram.com/dopesnow/ Nu behöver vårt produktionsteam stärkas upp och personen vi söker kommer att: - Vara delaktig i hela produktionsutvecklingen från idé till färdig kollektion. - Administrera och kontrollera accessoarlistor och måttlistor mot provplagg. - Ta huvudansvar för att sammanställa egna och andra i teamets kommentarer för fabriksprover och sköta kommunikation med våra leverantörer kring produktutveckling. - Assistera inköpare och produktionsutvecklare i tester och godkännande av tygprover, prints och andra accessoarer. Som produktionstekniker hos oss gäller det att ha förmågan att ha många projekt i gång och ett brinnande intresse för technical outerwear. Tempot är högt och snabba förändringar hör till vardagen. Vi jobbar i en platt organisation med korta vägar från idé till handling vilket kräver att du är prestigelös och uppskattar att ingå i ett team. Det är av stor vikt att du är självgående, noggrann och inte räds att göra först och fråga sen. Du känner stort ansvar för resultatet och trivs i rollen att skapa ordning och reda där det behövs. Vi har byggt upp ridestore.com med egna händer genom att älska det vi gör, hårt arbete och en vilja att hela tiden utvecklas. Vi söker en person med samma inställning som vill hjälpa oss bygga vidare. Läs mer om ridestore här: https://inside.ridestore.com/ PLACERING OCH TILLTRÄDE Tjänsten är på heltid Tillträde snarast Placering är i Göteborg I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Helena Wahlgren (helena@modeverket.se) För att söka tjänsten, klicka på "Ansök". Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt och senast den 19:e december. Välkommen med din ansökan och sök nu innan det är försent!
Göteborg
Sista ansökningsdag: 2018-12-18
Läs mer här

DESIGNER & PRODUCT DEVELOPER FOOTWEAR

HULTAFORS GROUP SÖKER EN DESIGNER & PRODUCT DEVELOPER FOOTWEAR Har du ett genuint intresse för skor? I rollen som Designer & Product Developer Footwear kommer du att vara länken mellan design och produktion. Du kommer att arbeta i nära samarbete med ett ambitiöst och engagerat team. I rollen kommer du att följa produkterna i alla utvecklingsfaser såsom planering, utförande och uppföljning. Arbetsmiljön hos oss speglar entreprenörskap, energi och gemenskap. Vi styrs av ett hållbarhetsengagemang och vi vill erbjuda kunden det bästa som finns på marknaden utan att kompromissa med varken hållbarhet, kvalité, design eller arbetsförhållanden i produktionsländerna. Som erfaren designer och produktutvecklare kommer du ha ansvar för att initiera och driva projekt inom design och produktutveckling. Du ingår i ett team som ansvarar för sortimentsplanering, produktutveckling och produktionsplanering. Inom affärsområdet Footwear söker vi dig som har dokumenterad erfarenhet eller relevant utbildning för att jobba med produktutveckling med nära anknytning till design och slutanvändaren. Läs mer här: Hultafors Group: http://www.hultaforsgroup.com/ Solid Gear:http://www.hultaforsgroup.com/en/content/solid-gear Toe Guard: http://www.hultaforsgroup.com/en/content/toe-guard Dunderdon:http://www.hultaforsgroup.com/en/content/dunderdon ARBETSUPPGIFTER - Vara uppdaterad kring trender och marknadsbehov, vilket ställer höga krav på affärsmannaskap och kommersialisering - Granska justera och utvärdera tekniska blueprints - analysera och uppdatera tekniska ritningar från leverantörer - Ta fram design koncept och presentationsmaterial - Sourcing av både leverantörer och material. - Uppföljning av CSR-frågor - Daglig kontakt med våra leverantörer i Asien - Produktionsresor till Asien och Europa ca 4-5 resor/år VEM ÄR DU? - Akademisk bakgrund inom design eller annan teknisk utbildning - God bransch- och marknadskännedom inom kategorin Footwear - Stark visuell förmåga att leverera design underlag för produktion och presentationer - Dokumenterad erfarenhet och kunskap för hela produkt- och produktionsprocessen från idé till färdig produkt - God materialkunskap - Ha kunskap om omvärldsanalys - Kunskaper av system såsom Adobe Creative Suite och CAD mfl - Goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift Stor vikt läggs vid att du är positiv, flexibel och prestigelös. Vi ser att du har energi och driv då det förekommer perioder med högt tempo. En förutsättning för arbetet är att du är strukturerad, noggrann och är bra på att prioritera. Ett öga för detaljer och kvalitet är en framgångsfaktor. PLACERING OCH TILLTRÄDE Tjänsten är på heltid Tillträde snarast Placering är i Stockholm (Täby). I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Helena Wahlgren (helena@modeverket.se) För att söka tjänsten, klicka på "Ansök". Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt och senast den 21 december. Välkommen med din ansökan!
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2018-12-21
Läs mer här

MARKETING MANAGER - BECKSÖNDERGAARD

Modeverket søger for Becksöndergaard en erfaren, dygtig og ambitiøs Marketing Manager, som som skal være ansvarlig for at udvikle og implementere en innovativ marketing strategi og styrke brandets identitet. Du bliver en central person i den fortsatte positive udvikling Becksöndergaard er inde i. Med reference til Becksöndergaards CEO – og som medlem af ledergruppen - får du det overordnede marketingansvar. Sammen med det øvrige marketingteam, bliver du en vigtig brand ambassadør og ansvarlig for marketingstrategi og eksekvering. Brandet skal styrkes yderligere med henblik på at vækste internationalt. Du bliver ansvarlig for at udvikle og implementere en innovativ, digital marketing strategi og styrke brandets identitet, herunder at sikre den røde tråd i al kommunikation og det visuelle udtryk på tværs af alle kanaler. Du har det overordnede ansvar for kampagneårsplan og budget. Du arbejder analytisk og med KPIer på digitale aktiviteter m.v. I tæt samarbejde med PR & Influencer Manageren skal du sikre rette kampagner og kreativt content på tværs kanaler. Du skal arbejde med udvikling af 360 graders marketing og consumer experience samt aktiviteter med fokus på digital markedsføring. Du har minimum fem års erfaring i en Marketing Manager rolle eller lignende. Du forstår langsigtet brand building kombineret med et kommercielt mindset Du er visuel stærk og kreativt tænkende, digital entreprenør med flair for at tænke ”out of the box”. Du er analytisk begavet og strategisk tænkende, men også en do’er, der ikke er bange for at være hands-on. Du arbejder struktureret og uden at gå på kompromis med kvaliteten i dit arbejde og trives i en travl hverdag og et uformelt miljø. Du er en dygtig, motiverende leder. Du er flydende i engelsk. Du er formentligt allerede i dag ansat i et lignende job indenfor fashion eller i et Marketing/SoMe-bureau. Det afgørende er, at du tænker digitalt og er passioneret omkring mode, branding, visuelt udtryk og SoMe samt har en stærk forståelse for og erfaring med styrkelse af brands. Du bliver en del af en succesrig, vækstfokuseret og dynamisk virksomhed og kommer til at arbejde tæt sammen med dine øvrige kollegaer med højt til loftet på kontoret på Østerbro. Et job med store udviklingsmuligheder i en velkonsolideret virksomhed i vækst, hvor der er ordnede forhold og en lønpakke, der forhandles på et attraktivt niveau. Tiltrædelse: Snarest muligt. Interesseret? – vi glæder os til at høre fra dig. Send din ansøgning og CV/portfolio til jps@modeverket.dk mærket ”Marketing Manager”. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Jens Peter Sørensen, Modeverket Danmark på telefon +45 2146 1711 eller via mail jps@modeverket.dk. Becksöndergaard bliver ikke orienteret om din ansøgning uden forudgående aftale. Vi vurderer ansøgninger løbende, så vi ser frem til at høre fra dig hurtigst muligt. Becksöndergaard er førende inden for accessories i Norden og er på 18 markeder Internationalt. Becksöndergaard har 5 egne retail butikker i Danmark og Tyskland og har shop-i-shops i stormagasiner i Europa i bl.a. Magasin, NK, Åhléns, Stockmann, Printemps mfl. Becksöndergaard har i dag en bred vifte af kategorier såsom tørklæder, tasker, punge, strømper, undertøj, beachwear og en mindre ready-to-wear kollektion. Se mere på www.becksondergaard.com. Modeverket Danmark beskæftiger sig udelukkende med rekruttering inden for modebranchen. Modeverket har fået stor succes i både Sverige, Norge og siden 2008 også i Danmark. Modeverket har en aktiv kandidatdatabase med mere end 25.500 nordiske brancherelaterede kandidater at trække på. I Danmark har Modeverket har til huse i naturskønne omgivelser i Nivå. Læs mere på www.modeverket.dk.
Danmark
Sista ansökningsdag: 2018-12-19
Läs mer här

DESIGN MANAGER - BECKSÖNDERGAARD

Modeverket søger for Becksöndergaard en ambitiøs Design Manager, som - i en nyoprettet stilling - skal stå i spidsen for det kreative udtryk i de kommende kollektioner fra Becksöndergaard. Du bliver en central person i den fortsatte positive udvikling Becksöndergaard er inde i. Med reference til Becksöndergaards CEO – og som medlem af ledergruppen - får du det overordnede ansvar for brandets kreative udtryk med udgangspunkt i brandets DNA. Brandet og kollektionerne skal styrkes yderligere med henblik på at vækste Internationalt. Du er ansvarlig for kollektionsopbygning i tæt samarbejde med Salg og Produktion. Du får ansvaret for udvikling af 4 årlige kollektioner sammen med det øvrige designteam, som består af 3 erfarne designere og 2 assistenter. Flere nye produkt kategorier er med succes blevet lanceret de sidste år, og du skal sikre fortsat udvikling af eksisterende kategorier og fortsat fornyelse. Du skal have et blik for trends og være god til at se muligheder bl.a. fra inspirationsrejser og trend research. Det forventes, at du selv er aktiv som designer. Du er uddannet designer og har min. 5-7 års erfaring inden for mode og meget gerne fashion accessories. Du har et godt øje for de nyeste trends kombineret med en stærk kommerciel forståelse. Du er stærk på farver, prints og er ikke bange for at gå nye veje. Du samarbejder godt med andre designere og på tværs af afdelinger. Du er effektiv, tager hurtige beslutninger uden at gå på kompromis med kvaliteten i dit arbejde og trives i en travl hverdag med en åben, uformel omgangstone. Du er fortrolig i Adobe pakken – og har gerne et kendskab til Navision. Du er flydende i engelsk. Du er formentligt i dag ansat i et lignende job inden for fashion og accessories. Dette kunne også være dit første job som Design Manager. Det afgørende er, at du brænder for design og for accessories som kategori, og at du er en ildsjæl. Du bliver en del af en succesrig, vækstfokuseret og dynamisk virksomhed og kommer til at arbejde tæt sammen med dine øvrige kollegaer med højt til loftet på kontoret på Østerbro. Et job med store udviklingsmuligheder i en velkonsolideret virksomhed i vækst, hvor der er ordnede forhold og en lønpakke, der forhandles på et a raktivt niveau. Tiltrædelse: Snarest muligt. Interesseret? – vi glæder os til at høre fra dig. Send din ansøgning og CV/portfolio til jps@modeverket.dk mærket ”Design Manager”.Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Jens Peter Sørensen, Modeverket Danmark på telefon +45 2146 1711 eller via mail jps@modeverket.dk. Becksöndergaard bliver ikke orienteret om din ansøgning uden forudgående aftale. Vi vurderer ansøgninger løbende, så vi ser frem til at høre fra dig hurtigst muligt. Becksöndergaard er førende inden for accessories i Norden og er på 18 markeder Internationalt. Becksöndergaard har 5 egne retail butikker i Danmark og Tyskland og har shop-i-shops i stormagasiner i Europa i bl.a. Magasin, NK, Åhléns, Stockmann, Printemps mfl. Becksöndergaard har i dag en bred vifte af kategorier såsom tørklæder, tasker, punge, strømper, undertøj, beachwear og en mindre ready-to-wear kollektion. Se mere på www.becksondergaard.com. Modeverket Danmark beskæftiger sig udelukkende med rekruttering inden for modebranchen. Modeverket har fået stor succes i både Sverige, Norge og siden 2008 også i Danmark. Modeverket har en aktiv kandidatdatabase med mere end 25.500 nordiske brancherelaterede kandidater at trække på. I Danmark har Modeverket har til huse i naturskønne omgivelser i Nivå. Læs mere på www.modeverket.dk.
Danmark
Sista ansökningsdag: 2018-12-19
Läs mer här