HEAD OF SALES

Brinner du för mode och vill vara med att demokratisera modeföretagens marknadsföring online, verka för en sund konkurrens och schysst kommunikation med konsumenterna? Efter att under två decennier i den digitala marknadsföringsbranschen sett hur varumärken medvetet och omedvetet tvingas till att använda sig av påträngande och integritetskränkande annonsering, okontrollerbara algoritmer och ständiga reor bestämde sig grundarna av Aholic för att skapa något nytt som istället ger modeföretagen kontrollen och lönsamheten tillbaka genom att låta dem nå genuint intresserade konsumenter på ett ärligt, transparent och hållbart sätt.80% av alla köp av premiummärken har redan idag influerats online. Aholic är unikt positionerat för att bli den självklara mediekanalen modevarumärken världen över använder för att kommunicera sina berättelser och produkter.Läs mer på aholic.app/about TjänstenSom Head of Sales kommer du att bli en essentiell del av teamet i en mode/tech/marknadsförings-startup. Du kommer att jobba självständigt med att utarbeta plan och strategi för att värva premiumvarumärken på nya marknader samt att boka och möta marknadschefer och VD för att sälja vår tjänst.Med dina kontakter kickstartar du värvningen av modeföretag till Aholic och lägger grunden för att snabbt växa vidare mot nya marknader och ut i världen. Vad vi erbjuder- En central nyckeltjänst med stort eget ansvar som växer med företaget.- Att jobba med de hetaste etablerade modeföretagen och de mest hypeade nya varumärkena.- Marknadsmässig lön och delägande via optioner.- Stora möjligheter till att resa.- Möjlighet att vara med om att förbättra och påverka modebranschens framtid på nätet. Förutsättningar- Du har ett genuint modeintresse och förstår hierarkin varumärkena emellan i modebranschen.- Du talar och skriver utmärkt engelska.- Du uppskattar att resa och jobba internationellt.- Du kan jobba strukturerat med försäljning. AnsökanI denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Helena Wahlgren (helena@modeverket.se)För att söka tjänsten, klicka på "Ansök". Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Sverige
Sista ansökningsdag: 2019-09-08
Läs mer här

SÄLJARE TILL VARUMÄRKESBUTIK

Jascha Stockholm är ett svenskt varumärke som designar, marknadsför och distribuerar skandinaviskt samtida mode. Varumärket grundades 2001 och bedriver idag en mindre butikskedja i Stockholms innerstad, egen E-handel www.jascha.se samt distribution till externa modebutiker och kedjor. Jascha Stockholm letar efter dig som har ett stort intresse för mode och vill göra skillnad i ett mindre dynamiskt svenskt varumärke. Om tjänsten Jascha Stockholm strävar efter att digitalisera och utveckla sina fysiska butiker för att skapa ett relevant och modernt butikskoncept. Varumärket söker en person som vill ta en aktiv roll i utvecklingen av detta. Som butikssäljare hos Jascha Stockholm arbetar du gemensamt i ett försäljningsteam för att uppnå verksamhetens mål, implementering av nya digitala verktyg och utveckling av butikskonceptet. Du jobbar aktivt med försäljning och marknadsföring av varumärkets produkter. Du har ett stort och genuint intresse för mode, kundservice och försäljning. Du är lyhörd och väl insatt i sortimentet du erbjuder. Som butikssäljare agerar du självklart som en ambassadör för varumärket. Din profil - Minst 3 års erfarenhet av heltidsjobb inom butiksförsäljning med fokus på mode - En dokumenterat god säljare - Positiv och engagerad - Intresse för mode och en känsla för stil - Har ett stort sälj- och kundfokus - Lagspelare som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kollegor - Öppen för feedback Anställningsform - Heltid 100% - Provanställning 6 månader tillämpas - Månadslön där nivån sätts efter erfarenhet och meriter. Dock lägst enligt kollektivavtal - Utöver fast lön utgår bonus enligt separat överenskommelse - Semestervillkor enligt kollektivavtal För att söka tjänsten skicka din ansökan till VD Jonas Melin jonas@jascha.se Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt till: jonas@jascha.se Välkommen med din ansökan!
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2019-08-28
Läs mer här

PRODUCT MANAGERS - FRISTADS

Till huvudkontoret i Borås söker vi nu två Product Managers till Fristads! Vill du arbeta med ett starkt varumärke tillsammans med engagerade kollegor hos Sveriges största tillverkare av arbetskläder? Då kan det här vara tjänsten för dig! Fristads ingår i Fristads Kansas Group som är verksamma i fler än 20 länder, äger tre produktionsanläggningar och har ca 1900 anställda. Som marknadsledande sätter vi standarden för kvalitet, komfort, produktutveckling och service. https://www.fristads.com/sv-se/ Vi söker nu två produktchefer med erfarenheten och idéerna för att lyfta sortimentet och varumärket till nästa nivå. Ditt ansvar omfattar både strategisk utveckling av vårt sortiment likaväl som lönsamhet och sortimentsutveckling av befintligt standardsortiment. Det är en extrovert tjänst med både kund och säljkontakt i samtliga länder. ARBETSUPPGIFTER OCH ANSVARSOMRÅDEN - Vara ständigt uppdaterad kring trender och marknadsbehov inom din produkt kategori vilket ställer höga krav på affärsmannaskap och dess kommersialisering. - Att skapa och hantera ett sortiment för den produktgrupp du blir ansvarig för, enligt företagets strategi. - Du arbetar aktivt med produktlivscykeln för att optimera sortimentsbredd, sortimentsdjup och lönsamhet. - Tät dialog med sälj samt medverka på kundbesök med tillhörande produktutbildning. - Uppföljning och förvaltning av hållbarhetsfrågor. - Tjänsten innehåller resor. KRAV - Akademisk bakgrund inom textil och/eller ekonomi. - Mycket god bransch – och marknadskännedom inom workwear och/eller tvätteri , industri incl. ESD och cleanroom. - Erfarenhet inom produktutveckling och försäljning från workwear eller sport/tekniska plagg. - Ha kunskap om omvärldsanalys. - Meriterande kunskaper är för ena tjänsten erfarenhet av industri. För både tjänsterna krävs god kommersiell och analytisk förmåga. - Goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. PERSONLIGA EGENSKAPER - Affärs- och resultatorienterad. - Goda egenskaper att driva, genomföra, analysera och följa upp projekt. - Bra energi och driv. - Strukturerad, analytisk och noggrann. - Lagspelare som kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. - Tydlig kommunikation och god rapporteringsförmåga. - Van att presentera i större sammanhang samt erfarenhet av utbildning. - Öppen och positiv attityd. PLACERING OCH TILLTRÄDE Tjänsten är på heltid Tillträde snarastPlaceringen är i Borås I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Charlotta Persson (charlotta@modeverket.se) För att söka tjänsten, klicka på "Ansök". Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!
Borås
Sista ansökningsdag: 2019-08-31
Läs mer här

SALES ASSOCIATE - VICTORIA'S SECRET

Victoria’s Secret and AMARLA Retail are proud to bring Victoria’s Secret full concept stores to the Nordics, with the first store of 900 sqm opening this fall in Gallerian in Stockholm. These VSFA stores will for the first time feature Victoria’s Secrets entire range of products and will offer an outstanding customer experience. We are now looking for highly motivated and driven sales associates who will deliver a best-in-class, captivating, branded customer experience that builds loyalty and enables consistent sales and profit growth. About the company Victoria's Secret, the iconic lingerie brand featuring celebrated supermodels and a world-famous runway show, is the leading specialty retailer of women’s lingerie, prestige fragrance, body care, accessories and athletic and lounge wear. AMARLA Retail is one of the largest boutique retailers operating in Europe and the Middle East. We are a team of over 250 associates operating in over 200 locations, having founded 8 subsidiaries with presence in 11 different countries so far, and existence in both Travel Retail and Local Market Retail Segments. Main Responsibilities - Drives sales based on specific store targets & according to the company’s operating manual- Supports a customer-centric culture, where the full energy and activity of the store team are focused on delivering highly satisfying customer experiences- Displays general product knowledge of all product categories & expert product knowledge in assigned category, if specialized- Knows and uses all corporate processes and procedures to enhance selling efficiencies and to complete non-selling responsibilities- Processes customer transactions accurately and efficiently- Understands and adheres to brand standards- Replenishes merchandise to standard to create a full and abundant store- Provides feedback on improvement opportunities and any obstacles that hinder execution- Acts as a shadow partner to new team members, as requested- Understands and demonstrates our corporate values Experience - Store sales experience, ideally 1+ years Application info Please apply by sending your CV and cover letter in English to careers@amarla.com with the subject line Sales Associate Stockholm.
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2019-08-30
Läs mer här

BRAND DELIVERY MANAGER, VICTORIA'S SECRET

Victoria’s Secret and AMARLA Retail are opening our first ever flagship store in the Nordics. The store of 900 sqm will be located in Gallerian in Stockholm and will for the first time offer Victoria’s Secrets entire range of products. To join us on our journey and take the Victoria’s Secret brand to the next level we’re now looking for a Brand Delivery Manager. About the company Victoria's Secret, the iconic lingerie brand featuring celebrated supermodels and a world-famous runway show, is the leading specialty retailer of women’s lingerie, prestige fragrance, body care, accessories and athletic and lounge wear. AMARLA Retail is one of the largest boutique retailers operating in Europe and the Middle East. We are a team of over 250 associates operating in over 200 locations, having founded 8 subsidiaries with presence in 11 different countries so far, and existence in both Travel Retail and Local Market Retail Segments. Role Outline Manage the store merchandise flow, ensuring optimal inventory levels to drive results and customer satisfaction. Oversees the product lifecycle, execution process, and availability of product to our customer to drive results.Main Responsibilities - Ensure having the right product, in the right place at the right time- Lead merchandise receipts, processing and replenishment prioritization to shop floor- Oversee merchandise processes and polices follow up- Leverage tools and reports to ensure the sales floor is always full and abundant- Communicate proactively trends and opportunities- Provide HQ qualitative & quantitative feedback on merchandise & promotions- Participate in plan reviews with VM and Store Manager to address slow moving products- Own backroom organization standards and merchandising flow processes- Ensure stock accuracy, and regular stock count- Build capabilities in loss prevention to reduce shrink- Lead VSFA warehouse associate team (4-5 people)- Support recruitment, training and retention of VSFA warehouse associate- Service customers on the shop floor once a weekAccountabilities - Availability of merchandise on shop floor- Overall appearance and organization of the back office- Shrink and Inventory accuracyExperience - 4 years experience of retail planning or store management, 1 year store sales experience- Proven performance in a store planning role in a retail organization- Outstanding business acumen with visual and analytical skills (ROV)- Excellent communication skills and demonstrated ability to work collaboratively- Knowledge of the industries competitive landscape and seasonal trends- Proven ability to conduct effective store walk-through’s- College degreeApplication info In this recruitment process we are partnering with Modeverket. Please apply by clicking "Ansök". Make sure to attach your resume and cover letter in English. If you have any questions regarding the process, please contact Johan Bertills, johan@modeverket.se We will handle all applications on a continuous basis, we advise interested candidates with matching competence and background for the position to apply as soon as possible.
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2019-08-24
Läs mer här

BUTIKSSÄLJARE NK HERREKIPERING

NK Herrekipering söker Butikssäljare till sitt nya Koncept. Till hösten 2019 lanserar NK Herrekipering ett nytt koncept och går från 200 kvm butik på gatuplan till en butiksyta på 535 kvm på våning 2 i NK varuhuset på Hamngatan i Stockholm. Med detta koncept vill vi överträffa kundens förväntningar och ambitionen är att ge personlig service i världsklass. Till butiken söker vi nu butikssäljare med högt intresse för mode och som brinner för service och försäljning. Om oss NK Herrekipering är NK:s specialavdelning för skjortor, stickat och accessoarer från svenska och internationella varumärken. NK Herrekipering har funnits som avdelning sedan 1915, lika länge som NK varuhuset funnits på Hamngatan. Den nya butiksytan kommer att erbjuda en exklusiv känsla och med vårt nya koncept kommer det bli ännu större fokus på kundupplevelsen där NK:s nyckelkunder bland annat erbjuds att delta vid events med olika varumärken för att ge kunden ytterligare mervärde i form av kunskap om tillverkning, material och hållbarhet. Med den utökade butiksytan kommer även nya produktgrupper som byxor, jackor och lädervaror så som väskor och portföljer adderas till sortimentet och flera ledande varumärken redan knutits till konceptet. Om tjänsten Som butikssäljare på NK:s Herrekipering kommer du vara en del av ett professionellt och entusiastiskt team som brinner för mode, service och försäljning. Du kommer ha egna ansvarsområden i butiken och samtidigt jobba tillsammans med hela teamet för att nå uppsatta mål. Som butikssäljare är du intresserad av- och påläst om våra produkter och du är en trovärdig ambassadör för våra varumärken. Du trivs mycket väl i en kundnära miljö och genom din positiva inställning och lyhördhet i kundmötet skapar du en kundupplevelse utöver det vanliga och återkommande kundrelationer. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig en möjlighet att arbeta i en otroligt spännande atmosfär. NK som varuhus har en hundraårig historia av att ligga steget före, och detta gäller än idag. Hos oss på NK:s Herrekipering har vi en stark gruppkänsla och det är viktigt att alla känner att de är en del av teamet. För den som visar framfötterna finns möjlighet till avancemang inom företaget. Din profil - Du har minst 2 års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter, och då gärna med herrkläder. - Du är initiativrik och handlingskraftig och kan arbeta självständigt. - Du är en positiv person med energi, engagemang och glädje. - Du är prestigelös. - Du har en säker smak och känsla för stil. - Du är ärlig och ordningsam. - Det är meriterande om du har jobbat med liknande varumärken tidigare. Övrigt Möjligheten finns för arbete både på hel- och deltid, med tillträde september-oktober. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Modeverket. För mer information om tjänsten vänligen kontakta oss på info@modeverket.se För att söka tjänsten, klicka på "Ansök". Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!
Stockholm
Sista ansökningsdag: 2019-08-31
Läs mer här